به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۴۰۲

عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در حمله مسلحانه کشته شد

بر اساس گزارش‌ها از ایران عباسعلی سلیمانی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در حمله مسلحانه در بابلسر کشته شده است. فرد ضارب دستگیر شده است. بنابر اعلام منابع خبری در این حمله سه نفر مجروح شده‌اند.

بر اساس تصاویری که از لحظه حمله منتشر شده نگهبان مسلح در یک بانک، به عباسعلی سلیمانی که بر روی صندلی نشسته تیراندازی می‌کند. این بانک در محدوده میدان شهربانی بابلسر قرار داشت.


همزمان استاندار مازندران این حمله را «غیر تروریستی» خوانده و جزئیاتی در این باره ارائه کرده است.

محمود حسینی‌پور به خبرگزاری تسنیم گفته هنوز انگیزه ضارب از این حمله مشخص نیست؛ او گفته ضارب بی‌هدف شلیک کر‌ده ‌و شناخت دقیقی از آقای سلیمانی نداشته است.

به روایت استاندار مازنداران فرد ضارب از عوامل و نگهبانان شرکت«انتظام» است که کارهای خدمات‌ انتظامی ‌را انجام می‌داد و «اصلا کارمند نبوده است.».

او گفته: «‌اسلحه مربوط به خود نگهبان بوده‌ و از شخص دیگری نگرفته ا‌ست.»

طی ساعت‌های اخیر فیلم‌هایی از لحظه کشته شدن و انتقال جسد فرد مضروب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

عباسعلی سلیمانی بین سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۷ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بود.

او در سال ۱۳۹۷ از سمت امام جمعه زاهدان استعفا کرد و گفت رهبر ایران به دنبال «جوانگرایی» است و خود را به عنوان «اولین شهید این تفکر زیبا» معرفی کرد. او در آن زمان نماینده آقای خامنه‌ای در امور اهل سنت هم بود.

عباسعلی سلیمانی متولد ۱۳۲۶ در سوادکوه مازندران بود. او علاوه بر فعالیت به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان، مدتی هم امام جمعه زاهدان و بابلسر بود.

او طرفدار تفکیک جنسیتی زن و مرد در ادارات بود.

عباسعلی سلیمانی اصولگرا بود اما در انتخابات مجلس خبرگان به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان و حامیان دولت وقت (حسن روحانی) هم معرفی شد.