به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۴۰۲

راهپیمایی ایرانیان در لندن: سپاه تروریستی اعلام شود

  

شمار زیادی از ایرانیان در لندن در همراهی با فراخوان وحید بهشتی با مطالبه قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بریتانیا تجمع کردند و هم‌زمان در برخی دیگر از کشورها از جمله ایتالیا، آلمان، سوئد، دانمارک و استرالیا نیز تجمع‌های مشابهی با این خواسته مشترک برگزار شد.

روز شنبه ۲۹ آوریل برابر با نهم اردیبهشت، ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به فراخوان‌های پیشین دست به برگزاری یک راهپیمایی بزرگ زدند.

در این تجمع، معترضان شعارهای ضد حکومتی مانند «مرگ بر حکومت بچه کش» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

بسیاری از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی و مدافع قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از جمله علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد و حامد اسماعیلیون در این تجمع حضور یافتند.

ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی ایران از مدتی پیش برای برگزاری راه‎پیمایی و تجمع در لندن در روز شنبه فراخوان داده‌اند. شخصیت‌های سرشناس در میان مخالفان جمهوری اسلامی از این تجمع اعتراضی حمایت کرده‌اند.

«انجمن جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲» در بیانیه خود جامعه جهانی را فراخواند تا در کنار ایرانیان برای دستیابی به عدالت که قربانیانِ اقدامات سپاه، محق چنین عدالتی هستند، بایستد.

این نهاد در کانادا که بعد از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی بر فراز حومه تهران با دو فروند موشک پدافند ضدهوایی سپاه پاسداران در روز ۱۸ دی سال ۱۳۹۸ برپا شد، تأکید کرده که «نه فراموش می‌کنیم، نه می‌بخشیم».

تجمع ایرانیان در دیگر کشورها

در شهرهای سیدنی، میلان، فرانکفورت، برلین، گوتنبرگ، وین، کپنهاگ و ... نیز هم‌زمان با راهپیمایی لندن، ایرانیان تجمع کرده و ضمن اعلام حمایت از معترضان داخل ایران خواستار تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی کشورهای غربی شدند.

راهپیمایی لندن، روز شنبه هم‌زمان با شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای وحید بهشتی، فعال سیاسی از مقابل وزارت امور خارجه بریتانیا و محل تحصن او آغاز و تا دفتر نخست‌وزیری ادامه داشت.

بهشتی ۶۶ روز پیش اعتصاب غذا و تحصن خود را مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا با هدف تروریستی خواندن سپاه از سوی دولت آغاز کرد.

ایران امروز