به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۴۰۲

راننده‌ای در قم دو آخوند را زیر گرفت

 شاهدان عینی گفته‌اند «راننده خودرو عامدا طلبه‌ها را زیر گرفته»

01_qom.jpg

بی بی سی - سایت خبری نزدیک به سپاه پاسداران خبر داده که صبح امروز راننده خودرویی در شهر قم دو طلبه را زیر گرفته و سپس آنها را با چاقو مورد حمله قرار داده است.

«صابرین‌نیوز» در شرح ماجرا نوشته «حوالی نماز صبح امروز خودرویی به دو طلبه در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا قم حمله و پس از زیرگرفتن و مصدومیت آنها، پیاده شده و یکی از طلاب را مورد ضربات شدید چاقو از ناحیه گردن و پهلو قرار می‌دهد».

در خبر سایت نزدیک به سپاه پاسداران گفته شده «ضارب سپس به ماموران نیروی انتظامی حمله کرده و قصد خلع سلاح و تصاحب اسلحه ماموران انتظامی را داشته که با شجاعت ماموران دستگیر می‌شود».

روابط عمومی فرماندهی نیروهای انتظامی قم با تایید خبر، اقدام راننده خودرو را «جنون آمیز» توصیف کرده و گفته ضارب پس از حمله به دوعابر «اقدام به خودزنی» کرده است.

گفته شده هرسه مصدوم حادثه بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

شاهدان عینی هم گفته‌اند «راننده خودرو ابتدا عامدا طلبه‌ها را زیر گرفته، سپس پیاده شده و با چاقو به یکی از طلبه‌ها حمله کرده، و طلبه را با سه ضربه چاقو در ناحیه گردن و پهلو مجروح می‌کند. در همین حین، ماشین گشت نیروی انتظامی و بسیج از راه می‌رسند. راننده به سمت ماموران حمله‌ور می‌شود تا اسلحه را تصاحب کند؛ اما وقتی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، با چاقو خودزنی می‌کند که ماموران دستگیرش می‌کنند».

هنوز علت و انگیزه راننده مشخص نیست و فرماندهی انتظامی شهرستان قم اعلام کرده که موضوع در حال بررسی است.

دو روز پیش یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران از طرف یک دستگاه خودرو سواری زیرگرفته شد و روز سه شنبه هفته گذشته نیز عباسعلی سلیمانی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در حمله مسلحانه در بابلسر کشته شد.

***
سرهنگ امیر مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز در پی وقوع یک فقره تصادف منجربه جرح بین یک دستگاه خودروی تیبا و دو نفر عابر پیاده در خیابان شهدا قم، راننده خودروی تیبا که اهل قم نیز است بعد از تصادف و پیش از خارج شدن از خودرو، اقدام به خودزنی کرده و سپس با چاقو به یکی از مصدومان حادثه که معمم بود حمله ور می شود.

وی با بیان این که هر سه مصدوم حادثه بلافاصله با آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند گفت: جراحت نفر دوم حادثه ، سطحی بوده و از بیمارستان ترخیص شده است اما روحانی که با چاقو مورد حمله قرار گرفته بود از اتاق عمل خارج شد و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به این که در برخی از کانال ها خبر فوت این طلبه منتشر شده است، این خبر را تکذیب کرد و افزود: خبر فوت مربوط به حادثه امروز صبح نیست و مصدومین هم اکنون در بیمارستان هستند.

مختاری با بیان این که فرد ضارب هم در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد گفت: تا زمانی که امکان بازجویی از این فرد وجود نداشته باشد، نمی توان از علت و انگیزه فرد ضارب صحبت کرد.