به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۴۰۲

حمله موشکی گسترده روسیه به اوکراین از دریای خزر

بسیاری از شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف، پایتخت این کشور بامداد جمعه هشتم اردیبهشت مورد حمله موشکی گسترده ارتش روسیه قرار گرفتند. ارتش اوکراین، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای روسیه حملات گسترده موشکی از دریای خزر به کی‌یف و شهرهای مرکزی و جنوبی اوکراین انجام دادند که طی آن سامانه دفاع هوایی توانست 21 موشک از 23 موشک کروز شلیک‌شده به اوکراین را منهدم کنند.

بنا به این اطلاعیه، سامانه دفاع هوایی اوکراین همچنین موفق به رهگیری و انهدام 11 موشک شلیک‌شده به شهر کی‌یف شده است.

در همین رابطه، بوریس ویلاتوو، شهردار شهر دنیپرو در مرکز اوکراین از کشته‌شدن یک دختر جوان و یک کودک سه ساله در حمله اخیر موشکی روسیه به این شهر خبر داد.

خبرگزاری «اینترفاکس» اوکراین هم گزارش داد که نیمه شب گذشته انفجارهایی در شهرهای دنیپرو، کرمنچوک و پولتاوا در مرکز اوکراین همچنین در شهر جنوبی میکولایف رخ داده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از شاهدان عینی از پرواز اشیای ناشناس به سوی غرب کشور خبر داد.

حملات موشکی روسیه یک روز پس از استقبال مسکو از گفت‌وگوی تلفنی میان شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او پیرامون تلاش‌ها برای پایان‌دادن به بحران اوکراین انجام می‌شود.

این برای اولین بار از آغاز حمله روسیه به اوکراین است که دو مقام عالی چینی و اوکراینی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

با این حال، کرملین تاکید کرد تا تحقق اهداف عملیات نظامی خود در اوکراین، به این عملیات ادامه خواهد داد.

حملات اخیر موشکی روسیه همچنین پیش از ضدحمله احتمالی اوکراین در فصل بهار انجام می‌شود. پیشتر، ناتو اعلام کرد که اعضای این پیمان نظامی همه تسلیحات مورد درخواست اوکراین جهت انجام ضدحمله علیه نیروهای روسیه را به کی‌یف تحویل داده‌اند.

دبی - العربیه فارسی