به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۶، ۱۴۰۲

مهسا موگویی با ۷۹ گلوله تیرباران شد

 پدر مهسا : آیا حق دختر قهرمان من این بود که با بیش از ۱۰۰ مدال ورزشی بفرستیدش زیر خاک؟

edam.jpgایران وایر - صفحه توییتر ۱۵۰۰ تصویر گواهی فوت مهسا موگویی، از جانباختگان اعتراضات فولادشهر اصفهان را منتشر کرده است که بر اساس آن این دختر ورزشکار با ۷۹ گلوله کشته شده است.

در گزارش سازمان پزشکی قانونی که تصویر آن توسط صفحه ۱۵۰۰ تصویر منتشر شده آمده است که بررسی پیکر مهسا موگویی نشان می‌دهد «در قسمتی از ستون فقرات او ۳۹ عدد سوراخ مدور و در بازوی چپ ۳۱ عدد و در ساعد چپ ۹ عدد سوراخ مدور با حاشیه سوختگی مشهود است.»

در گزارش پزشکی قانونی نوشته شده که این جسد این دختر «با مانتو مشکی آغشته به خون و دارای سوراخ‌های متعدد و کوچک» در حضور کارشناس اسلحه بررسی شده و «خروج خون از بینی و دهان او مشهود» بوده است.

sanad.jpg

گزارش پزشکی قانونی علت جان باختن مهسا موگویی را «شوک به دنبال خونریزی متعاقب آسیب احشا داخلی در اثر اصابت جسم پرتابه شتابدار به تنه» اعلام کرده است.

از گزارش پزشکی قانونی چنین برمی‌آید که این دختر معترض هدف گلوله سلاح ساچمه‌ای ماموران حکومت ایران قرار گرفته و جان باخته است.

مهسا موگویی ۱۸ ساله، ۳۱ شهریور یعنی چند روز پس از اعتراضات گسترده‌ای که در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در شهرهای مختلف آغاز شده بود، در فولادشهر اصفهان کشته شد.

پدر مهسا پیش از این از تیرباران شدن دخترش خبر داده و در ویدیویی گفته بود: «گناه دخترم چه بود که با دست خالی اعتراض کرد و بدنش را تیرباران کردید؟ آیا حق دختر قهرمان من این بود که با بیش از ۱۰۰ مدال ورزشی بفرستیدش زیر خاک؟»