به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۹

افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت حسین خضری
خبرگزاری هرانا - نگرانی ها نسبت به وضعیت حسین خضری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پس از آخرین ملاقات با خانوده اش تشدید شده است.
بنا بر گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ پانزدهم دی ماه، خانواده ی این زندانی سیاسی موفق به ملاقات با وی در زندان مرکزی ارومیه شده اند.
برادر حسین خضری ضمن اعلام این مطلب به گزارشگر هرانا گفت: روز گذشته مسئولان فضای ملاقات را طوری تدارک دیده بودند که گویی آخرین ملاقات ما با حسین هست. آن ها حتی گفتند که ما حسین را به مکان دیگری منتقل می کنیم و شما دیگر او را نخواهید دید. 
وی می گوید که گویا حسین طی روزهای اخیر در قرنطینه ی زندان مرکزی ارومیه، محبوس بوده است.
خانواده ی خضری پس از این ملاقات از سرنوشت و محل نگهداری فرزند دربندشان کاملا بی اطلاع هستند و مسئولان در برابر پیگیری های ایشان هیچ جواب قانع کننده ای نمی دهند.
برادر این زندانی محکوم به اعدام احتمال می دهد که مسئولان وی را به "تهران" منتقل کرده باشند.
حسین خضری، یکشنبه شب، مورخ دوازدهم دی ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات از بند 12 زندان مرکزی ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
با توجه به تایید حکم اعدام این زندانی سیاسی کرد و ارجاع پرونده به اجرای احکام، خطر اجرای حکم جان وی را به شدت تهدید می کند.
شایان ذکر است که چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند 12 زندان مرکزی ارومیه به نام های حبيب‌الله گلپری‌پور، حسين ميرزايی، علی‌احمد سليمان و احمد تموئی در پی اعتراض به انتقال ناگهانی حسین خضری به قرنطینه ی زندان منتقل شده اند.