به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۷

بحران آب در کازرون:

 یکی از اهالی محل به ضرب گلوله نیروی انتظامی کشته شد
بحران کم‌آبی در کازرون؛ درگیری میان اهالی و نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد

در درگیری، روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر، میان روستائیان معترض و نیروهای پلیس در کازرون، یک تن از اهالی محل کشته شد.
فرمانده انتظامی کازرون، ضمن تائید خبر کشته شدن یک تن از اهالی کازرون، گفت: ماموران انتظامی شهرستان کازرون در راستای اجرای حکم قضایی مبنی بر جمع‌آوری پمپ‌های غیرمجاز آب، به یکی از روستاهای واقع در حوزه پاسگاه انتظامی کمارج اعزام شدند.
این مقام انتظامی می‌افزاید: هنگام اجراء حکم توسط ماموران انتظامی، تعدادی از افراد روستا که به اجراء حکم معترض بودند اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت نیروهای انتظامی نمودند.
به گفته فرمانده انتظامی کازرون، فردی که در جریان این درگیری جان خود را از دست داده است از ناحیه گردن مورد هدف قرار گرفته است. وی تاکید می کند: ماموران پس از اخطار با سلاح ساچمه‌ای اقدام به تیراندازی هوایی نموده بودند.
روستائیان در این منطقه برای تامین آب کشت با استفاده از موتور پمپ‌های ثابت و سیار از آب رودخانه محلی آب برداشت می‌کردند. بدنبال کم‌آبی و کاهش سطح آب رودخانه، ماموران قصد جمع‌آوری پمپ‌ها را داشتند که این اقدام به درگیری میان ماموران و روستائیان انجامید.
فرمانده نیروی انتظامی گفته است: برداشت آب اهالی این روستا موجب شده تا سطح آب این رودخانه که آب دشتستان بوشهر را هم تامین می کند، کاهش یابد.
در ماه‌های اخیر و بدلیل بحران کم‌آبی، چندین شهر ایران شاهد اعتراضات مردمی بود که این اعتراضات به خشونت کشیده شد. شهر کازرون، چندی پیش هم، بدلیل انجام طرح تغییر تقسیمات کشوری ملتهب شده بود.

رادیو بین المللی فرانسه