به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۱۵، ۱۳۹۷

روزنامه آلمانی بیلد: اروپا حق ندارد برای جلادان فرش قرمز پهن کند

- «بیلد» به دولت اتریش: رژیم مهمان شما از سال‌ها پیش رکورددار «بزرگترین حامی دولتی تروریسم» است.

- آقایان صدراعظم و رئیس جمهور اتریش، وقتی شما به دگراندیشان ایرانی خیانت می‌کنید، همزمان به ارزش‌های اروپایی نیز خیانت کرده‌اید.
- ابلهانه اینجاست که کسی کاری را در شرایط واحد تکرار کند و انتظار نتیجه‌ی دیگری را داشته باشد! از تقریبا ۴۰ سال پیش اروپا لجوجانه بر «دیالوگ انتقادی» با رژیم ملایان اصرار می‌ورزد. آیا واقعا کسی انتظار نتیجه‌ی دیگری دارد؟! آیا می‌خواهید ۴۰ سال دیگر امیدوار باشید که اگر ما با آنها خوب و مهربان باشیم، ملایان یک روزی به تروریسم خود پایان بدهند؟! 
- اروپا باید دشمنی آشتی‌ناپذیر رژیم ملایان را در برابر همسایگانش، در برابر مردمان خودش، و همچنین در برابر راه و روش زندگی ما، جدی بگیرد

کیهان لندن - روزنامه معروف و پرتیراژ «بیلد» چاپ آلمان روز سه‌شنبه سوم ژوییه در گزارشی نسبت به سفر حسن روحانی به اروپا هشدار داد.
حسن روحانی پس از سفر به سوییس روز چهارشنبه ۴ ژوییه به وین رفته تا در گفتگو با دولت این کشور نیز برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا تلاش کند.
«بیلد» می‌نویسد، در شرایطی که اروپا با پیامدهای بحران مهاجرت و پناهجویی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از مسئولان اصلی این بحران، حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، برای یک دیدار رسمی وارد وین می‌شود. با تشریفات نظامی از مردی استقبال می‌شود که فرماندهان نظامی و شبه‌نظامی‌اش ترور اسلامی را به جهان صادر می‌کنند.
روزنامه «بیلد» پنج دلیل برای سباستیان کورتس صدراعظم و الکساندر فان دِر بِلِن رییس جمهوری اتریش می‌شمارد که چرا آنها می‌بایست روحانی و همراهانش را فوری و مستقیم به خانه‌شان برگردانند. «بیلد» خطاب به صدراعظم و رئیس جمهوری اتریش چنین می‌نویسد:

۱.رژیم مهمان شما از سال‌ها پیش رکورددار «بزرگترین حامی دولتی تروریسم» است. این رژیم گروه‌های شبه‌نظامی مانند حماس و حزب‌الله و جهاد اسلامی را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند. این تروریسم تنها در خاورمیانه فعال نیست بلکه مدت‌هاست به اروپا نیز رسیده است. آیا عملیات انتحاری حزب‌الله را در اتوبوس مسافربری فرودگاه بورگاس در بلغارستان در سال ۲۰۱۲ به یاد می‌آورید؟ هفت کشته بر جای گذاشت. یا سلسله عملیات تروریستی در اروپا علیه مخالفان جمهوری اسلامی در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی را به خاطر دارید؟ پیامد آنها ۱۸ کشته در وین [از جمله قتل عبدالرحمن قاسملو] و برلین [ترور میکونوس] بود.
همین سال گذشته یک مأمور ایرانی متهم شد که برای انجام عملیات، به جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات مشغول بوده است. اوایل سال ۲۰۱۸ مأموران جمهوری اسلامی ایران در سراسر آلمان مشغول فهرست کردن اماکن یهودیان حتی مهد کودک‌ها در این کشور بوده‌اند.
همین هفته نیز یک دیپلمات ایرانی که گفته می‌شود در تدارک یک عملیات انفجاری در همایشی در پاریس مشارکت داشته در آلمان دستگیر شد. این فرد به عنوان مأمور اطلاعاتی رژیم ایران نماینده سوم سفارت جمهوری اسلامی در اتریش از مصونیت سیاسی نیز برخوردار شده است.
به عبارت روشن‌تر: رژیم ایران از خاک اتریش، تروریسم دولتی و عملیات انفجاری را در قلب اروپا سازماندهی می‌کند.
مهمان شما، حسن روحانی، خودش سال‌ها رئیس شورای امنیت ملی کشورش بوده و در برنامه‌ریزی عملیات تروریستی مشارکت داشته است. تحت مدیریت او در سال ۱۹۹۴ حمله به مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در آرژانتین صورت گرفت که ۸۵ نفر در آن عملیات کشته شدند. دادستان آرژانتین که قصد داشت رژیم ایران را در این عملیات به پاسخگویی فرا بخواند، به طرز مشکوکی در سال ۲۰۱۵ به قتل رسید.
۲.رژیم ایران یکی از مسئولان تعیین‌کننده‌ی ادامه‌ی جنگ خونین سوریه است که به نوبه‌ی خود یکی از دلایل بحران پناهندگی است. از آغاز این جنگ تقریبا نیمی از جمعیت سوریه، بیش از ۱۱ میلیون نفر، به دلیل جنگ گریخته‌اند. اکثر این فراریان از برابر بمباران شهرهایشان توسط رژیم دیکتاتور اسد و شرکای ایرانی‌اش فرار کرده‌اند. گروه‌های شبه‌نظامی با فرماندهان ایرانی‌ میلیون‌ها سوری را به فرار از کشور خود واداشته‌اند. در افغانستان نیز تصویری مشابه وجود دارد. نیروهای نظامی ایران افراد طالبان را آموزش می‌دهند تا علیه نیروهای ناتو بجنگند. همزمان هزاران افغانستانی از برابر حملات طالبان فرار می‌کنند. در عراق نیز سناریویی مشابه اجرا می‌شود. اروپا نمی‌تواند درباره بحران پناهندگی بحث و گفتگو کند ولی همزمان به استقبال یکی از مسببان اصلی آن برود.
۳.رهبری جمهوری اسلامی ایران به دنبال نابودی اسرائیل است. این راز پوشیده‌ای نیست بلکه بطور مرتب از سوی زمامداران رژیم صریح و به صدای بلند تکرار می‌شود. نمونه می‌خواهید؟ چندی پیش در میدان بزرگی در تهران از یک ساعت پرده‌برداری شد که شمارش معکوس نابودی دولت اسرائیل را نشان می‌دهد. به گفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران، تا سال ۲۰۴۰ اسرائیل نابود خواهد شد. همچنین خامنه‌ای اسرائیل را «غده سرطانی» خوانده است. علاوه بر اینها، رژیم ایران همچنان به برنامه‌های موشکی خود ادامه می‌دهد و با دست و دلبازی شبه‌نظامیان را در مرزهای اسرائیل مجهز می‌کند. در حال حاضر نزدیک به ۱۶۰هزار موشک در اختیار حزب‌الله لبنان است.
۴.مردم ایران در دولت روحانی نیز رنج می‌کشند و به حمایت اروپا نیاز دارند. به جای استقبال از مردی که ایران در دوران وی رکورد اعدام را شکسته است، شما می‌بایست با دگراندیشان ملاقات و گفتگو کنید. برای نمونه با زنان شجاعی که از ماه‌ها قبل علیه حجاب اجباری اعتراض می‌کنند و توسط گشت‌های ارشاد و امر به معروف دستگیر می‌شوند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. یا با نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر که به دلیل دفاع از همین زنان معترض به زندان افتاده است. همین چندی پیش دوباره دست کم چهار تن از تظاهرکنندگان توسط نیروهای امنیتی رژیم کشته شدند. حمایت از این معترضان است که بیش از همه به سود اروپاست چرا که این افراد ارزش‌های ما را به اشتراک می‌گذارند. ایرانیانی که می‌خواهند در صلح و آزادی زندگی کنند، از ماه‌ها قبل علیه این موضوع اعتراض می‌کنند که رژیم ایران میلیاردها خرج گروه‌های تروریستی در سوریه و لبنان و غزه می‌کند. رژیم ایران تمام منطقه را به هرج و مرج کشانده است که دامنه‌ی پیامدهایش به اروپا نیز می‌رسد؛ و آنوقت شما می‌خواهید آن را با تشریفات نظامی و ضیافت پاسخ بدهید؟!
بهتر است همبستگی خود را با ایرانیان معترض نشان بدهید! اگر شما نمی‌خواهید برای ملاقات با دگراندیشان به زندان اوین بروید، که اتفاقا چندان هم دور از سفارت اتریش در تهران نیست، دست کم با بستگان و وکیلان این دگراندیشان ملاقات کنید که از دست رژیم مهمان شما فرار کرده‌اند! آنها از جمله در اتریش زندگی می‌کنند؛ آن هم در نگرانی مداوم برای آنهایی در دفاع از ارزش‌های مشترک ما: آزادی و دموکراس یو حقوق بشر، به زندان می‌افتند. ارزش‌های جهانشمولی که شامل مردم ایران نیز می‌شود.
آقایان صدراعظم و رئیس جمهور اتریش، وقتی شما به دگراندیشان ایرانی خیانت می‌کنید، همزمان به ارزش‌های اروپایی نیز خیانت کرده‌اید.
۵.و اما آخرین دلیل که کم‌اهمیت‌تر از آنهای دیگر نیست. توافق اتمی و نزدیکی اروپا به جمهوری اسلامی هیچ روزنه‌ای را بر آنچه امید می‌رفت نگشود بلکه برعکس، رژیم ایران به روش تهاجمی خود با شدت بیشتری ادامه داد.
به قول معروف، ابلهانه اینجاست که کسی کاری را در شرایط واحد تکرار کند و انتظار نتیجه‌ی دیگری را داشته باشد! از تقریبا ۴۰ سال پیش اروپا لجوجانه بر «دیالوگ انتقادی» با رژیم ملایان اصرار می‌ورزد. آیا واقعا کسی انتظار نتیجه‌ی دیگری دارد؟! آیا می‌خواهید ۴۰ سال دیگر امیدوار باشید که اگر ما با آنها خوب و مهربان باشیم، ملایان یک روزی به تروریسم خود پایان بدهند؟! اروپا باید دشمنی آشتی‌ناپذیر رژیم ملایان را در برابر همسایگانش، در برابر مردمان خودش، و همچنین در برابر راه و روش زندگی ما، جدی بگیرد.
آقای صدراعظم و آقای رئیس جمهوری اتریش، کشور شما از اول ژوییه ۲۰۱۸ ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است. شما الان این موقعیت را دارید که درباره ارزش‌های غربی نه اینکه فقط حرف بزنید بلکه آن را به خاطر منافع اتریش و اروپا و میلیون‌ها ایرانی عاشق آزادی، به قطب‌نمای سیاست اروپا تبدیل کنید!

*نویسنده: آنتیه شیپمان
ترجمه از کیهان لندن

برگرفته از گویا نیوز