به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۷

دختر هاشمی رفسنجانی: ابهامات زیادی درباره فوت پدرم وجود دارد

فاطمه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور اسبق ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پدر او کشته شده است یا خیر؟»، تصریح کرد: «ابهامات زیادی درخصوص فوت پدرم وجود دارد و تا الآن هم به پرسش‌ها و ابهامات ما پاسخی داده نشده است‌‌. مرداد ماه سال ۹۶ جلسه‌ای با شورایعالی امنیت ملی داشتیم و مواردی را هم درباره ابهامات با آن‌ها در میان گذاشتیم‌‌.»

وی در گفتگو با روزنامه «جهان‌صنعت» افزود: پرونده درگذشت هاشمی‌رفسنجانی همچنان در شورای امنیت ملی باز است، بحث رادیواکتیو را برای اولین‌بار شورایعالی امنیت ملی مطرح کرد و ما هم به نقل از مقامات و اعضای این شورا وجود چند برابری رادیواکتیو در بدن حاج‌آقا را به رسانه‌ها اعلام کردیم‌.

هاشمی با تاکید بر اینکه «هنوز علت درگذشت پدرش روشن نیست»، تصریح کرد: تا زمانی‌که دلیل یا دلایل فوت آیت‌الله مشخص نشود دست از پیگیری برنمی‌دارم چراکه شورایعالی امنیت ملی درباره چرایی وجود چند برابری رادیواکتیو در بدن پدرم پاسخی نداده است‌‌. تا آنجایی که اطلاع دارم این شورا مسئولیت پیگیری پرونده حاج‌آقا را برعهده دارد و تا الان هم خبری از گزارش این نهاد به ما داده نشده است‌‌. البته پازل‌های مبهم زیادی درخصوص درگذشت پدرم وجود دارد که وقتی این پازل‌‌ها را کنار هم بگذارید ابهامات بیشتر می‌شوند‌‌.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: چند روز قبل از فوت حاج‌آقا دو نفر در دانشگاه نزد من آمدند و درباره مسایلی که قرار است برای آقای هاشمی رخ دهد حرف زدند تا پیغام‌هایی را هم به پدرم برسانم‌‌.

دختر هاشمی‌ رفسنجانی تاکید کرد: فعلا نمی‌توانم درباره پازل‌های مبهم درگذشت پدرم آن هم در این شرایط آشفته کشور صحبت بیشتری کنم، اما در آینده‌ای نزدیک درباره جزییات آن گفت‌وگوی مفصلی خواهم کرد‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به «سرقت وصیتنامه هاشمی رفسنجانی از دفتر کارش» اشاره و تصریح کرد: «بعد از درگذشت پدرم همه آنچه که او در گاوصندوق و کشوهای دفتر کارش نگه می‌داشته، به محل نامعلومی برده شده است و هنوز آقایان وصیتنامه و آن چیزهایی که با خودشان برداشتند و بردند را به ما تحویل ندادند‌».

گفتنی است چندی پیش غلامعلی رجایی، مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی در ارتباط با مرگ وی اعلام کرد: می‌دانم اتفاقی افتاده است، و آن اتفاق مرگ طبیعی و سکته نیست.