به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۷

نهضت مقاومت ملی ايران، بنیانگذار دکتر شاپور بختیار

به مناسبت  درگذشت عباس امیرانتظام 
عباس امیرانتظام، معاون نخست ‌وزیر و سخن ‌گوی دولت موقت که سال ‌ها به اتهام واهی جاسوسی در زندان بود، صبح روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه  ۱۳۹۷ در پی یک سکته ی قلبی از جهان رفت و به ابدیت پیوست.

مهندس عباس امیرانتظام، که از همان آغاز جوانی از پیروان راه مصدق بود پس از ۲۸ مرداد به نهضت مقاومت ملی پیوست. این یار و همکار وفادار مهندس مهدی بازرگان و معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت موقت  که از مخالفان سرسخت ولایت فقیه بود در سال ۱۳۵۸ یعنی تنها یک سال و نیم پس ازاستقرار حکومت کشتار و وحشت خمینی از طرف دانشجویان خط امام و حکومت اسلامی به اتهام واهی همکاری با دولت آمریکا در محاکمه ای غیرقانونی محکوم به اعدام شد. 
در دوران زندان و محاکمه ی او، در حالی که تقریباً همه ی دوستان وی در نهضت آزادی او را تنها گذاشته بودند تنها مهندس بازرگان بود که در راه نجات این هوادار ثابت قدم مصدق و یار دیرین خود به تلاشی صمیمانه و خستگی ناپذیر پرداخت و با کوشش های او بود که این حکم غیرقانونی و ظالمانه به حکم حبس ابد تبدیل شد. 
امیرانتظام که یک پیرو سرسخت راه مصدق بود هرگز زیر بار تقاضای عفو که بارها به او پیشنها شده بود نرفت و تا آخرین دم حیات خواستار تجدید محاکمه و اعاده ی حیثیت خود بود.
او  در راه آزادی و استقلال ایران هیچگاه از پای ننشست و تا آخرین روز حیاتش با استقامت مبارزه و از آرمان هایش دفاع کرد.

نهضت مقاومت ملی ایران درگذشت مهندس عباس امیرانتظام را به همسر ارجمند و فرزندان او، به همه ی آزادیخواهان ایران، به یاران او در جبهه ملی ایران و به همه ی ملت ایران تسلیت می گوید.

ایران هرگز نخواهد مرد
شنبه۲۳ تیرماه ۱۳۹۷
١۴ ژوئیه ۲۰۱۸
 نهضت مقاومت ملی ایران