به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۷

به مناسبت درگذشت مرد تسلیم ناپذیر مهندس امیرانتظام؛ ملیون شهر کلن

مهندس عباس امیر انتظام عضو هیأت رهبری جبهه ملی ایران، صبح روز پنچشنبه ۲۱ تیرماه  ۱۳۹۷، 
به علت سکته ی قلبی دیده از جهان فرو بست.

مهندس عباس امیرانتظام، معاون و سخنگوی دولت بعد از فاجعه ی انقلاب اسلامی در کشورمان چند روز پس از ورود به تهران در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان خط امام به اتهام واهی همکاری با دولت آمریکا ربوده و در یک محاکمه غیرقانونی محکوم به اعدام شد. با تلاش مهندس بازرگان این حکم غیرقانونی به حبس ابد تقلیل یافت.
گناه بزرگ مهندس امیرانتظام از رهروان صدیق مصدق و عضو افتخاری شورای جبهه ملی ایران در میان پذیرفتگان حاکمیت توتالیتر اسلامی این بود که تحول سیاسی در کشور را از مسیر قانون و مراجعه به مجلس مؤسسان می دانست. 

سرکردگان انقلاب و بخصوص شخص خمینی که بدنبال استقرار حاکمیت قانون نبودند، کینه ی اورا بدل گرفتند. جنایتکاران غاصب کشور جهت شکستن اراده و تسلیم مهندس امیرانتظام، او را برای سالهای طولانی همراه با فشارهای گوناگون روحی، جسمی و تحقیر راهی زندان و سلول انفرادی کردند. دوران به زنجیر کشیدن او به عمر این جمهوری نحس اسلامی می رسد.

مهندس امیرانتظام اگر مانند مدیران برجسته ای که به قتل رسیدند و یا اگر به سیاه چالهای رژیم افکنده و یا مجبور به ترک کشور نمی شدند، بدون وجود این دستگاه مخوف می توانستند در یک ایرانی آزاد خدمات شایسته ای به کشور خود بکنند.
مهندس امیرانتظام زمانی از میان ما رفت که کشورمان ایران لحظاتی خطیر را طی می کند.
 وجود یکایک دلبستگان به آزادی کشور و اتحاد برای استقرار حاکمیت ملی از هر زمان دیگر الزامی است و فقدان او در این دوران احساس می شود. او در راهی که رفت شجاعت و استقامت را برای نسل آینده به ارث گذاشت.
ملیون شهر کلن درگذشت مهندس امیرانتظام را به خانواده او و همه ی آزادیخواهان کشور تسلیت می گویند.

روحش شاد.
ملیون شهر کلن
جمعه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۷