به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۹۷

فائزه هاشمی: تفکرات جمهوری اسلامی نسبت به زنان تفکرات داعشی است

«از دیدگاه من فروپاشی محتوایی اتفاق افتاده و تنها...»
فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با یورونیوز، جمهوری اسلامی را حکومتی توصیف کرد که با سیاسی کردن مسائل مربوط به زنان و گره زدن آن با مباحث دینی، مانع از رفع تبعیض علیه آنها شده است. وی تفکرات جمهوری اسلامی را نسبت به زنان تفکرات داعشی خواند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شنبه 9 مارس 2019، مصاحبه اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی با یورونیوز به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

وی در قسمتی از صحبت‌های خود، جمهوری اسلامی را حکومتی توصیف کرد که با سیاسی کردن مسائل مربوط به زنان و گره زدن آن با مباحث دینی، مانع از رفع تبعیض علیه زنان می‌شود.

این نماینده سابق مجلس ایران، در قسمت دیگری از سخنان خود، تفکرات جمهوری اسلامی نسبت به زنان را تفکرات داعشی دانست. اصولگرایان در ایران نسبت به این سخنان واکنش تندی نشان دادند.

وی پیش از این هم مصاحبه های جنجالی انجام داده بود. در یکی از این موارد به روزنامه «مستقل» گفت: «نظام جمهوری اسلامی دچار فروپاشی محتوایی شده است و اگر فروپاشی فیزیکی تاکنون رخ نداده به دلیل این است که مردم نگرانند بعد از جمهوری اسلامی چه کسی بر سر کار خواهد آمد».

وی در ادمه اظهار کرد: «از دیدگاه من فروپاشی محتوایی اتفاق افتاده و تنها فروپاشی ظاهری و فیزیکی اتفاق نیفتاده است و خیلی احتمال می دهم که این اتفاق بیفتد. درست یا نادرست، پایه های حکومت از طریق رعب و وحشتی که ایجاد می کند، مستحکم‌اند».

گفتنی است، فائزه فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از سیاستمداران بانفوذ در جمهوری اسلامی است که خود نیز در عرصه سیاست حضوری فعال دارد. وی نماینده مردم تهران در دوره پنجم مجلس ایران بود. فائزه هاشمی رفسنجانی از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی نیز به شمار می‌آید.