به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۸

ترامپ با دعوت ملکه بریتانیا در سفری رسمی به این کشور می‌رود

 ترامپ تابستان سال گذشته هم در سفری کاری به بریتانیا آمده بود و با ملکه و نخست وزیر دیدار کرده بود.
ترامپ با دعوت ملکه بریتانیا در سفری رسمی به این کشور می‌رود. کاخ باکینگهام در لندن اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سفری رسمی و سه روزه به بریتانیا سفر می‌کند.

به گزارش بی بی سی، این سفر با دعوت ملکه بریتانیا در تاریخ سوم ژوئن (۱۲ تیر) انجام می‌شود و رئیس جمهور آمریکا و همسرش، ملانیا ترامپ، در جریان سفر مهمان ملکه الیزابت خواهند بود.

بنابر اعلام دفتر نخست‌وزیر بریتانیا  ترامپ در این سفر با ترزا می، نخست وزیر، هم دیدار خواهد کرد.

 ترامپ تابستان سال گذشته هم در سفری کاری به بریتانیا آمده بود و با ملکه و نخست وزیر دیدار کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا بعد از رسیدن به این مقام در سال ۲۰۱۶ در دیدار با ترزا می، وعده داده بود که سفری رسمی به بریتانیا خواهد داشت اما تاریخی برای این سفر مشخص نشده بود.

اعتراض به سفر ترامپ

سفر قبلی دونالد ترامپ به بریتانیا که سفری کاری و نه رسمی محسوب می‌شد، با اعتراض‌های گسترده در این کشور روبرو شد.

در لندن هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند تا نگرانی خود را از سیاست‌های  ترامپ نشان دهند.

هزینه‌های تامین امنیت سفر سال گذشته  ترامپ به بریتانیا حدود ۱۸ میلیون دلار برآورد شد. در آن زمان حدود ده ‌هزار مامور پلیس از سرتاسر کشور به پایتخت آمدند.

گروه‌های مخالف سفر دونالد ترامپ به بریتانیا این بار هم وعده تشکیل تجمع و گردهمایی‌های بزرگ برای اعتراض به این سفر را داده‌اند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، سفر آتی  ترامپ را "موقعیتی برای تقویت روابط نزدیک دو کشور" در حوزه‌هایی مانند تجارت، سرمایه‌گذاری، امنیت و دفاعی خوانده است.

کاخ سفید هم گفته است که این سفر تاکید دوباره‌ای است بر "روابط محکم و ویژه بین ایالات متحده و بریتانیا".

ملکه الیزابت میزبان دو رئیس جمهور قبلی آمریکا در سفر رسمی آنها به بریتانیا هم بوده است؛ جورج بوش در سال ۲۰۰۳ و باراک اوباما در سال ۲۰۱۱.

ملکه بریتانیا سالانه میزبان یک یا دو نفر از رهبران کشورهای جهان است که برای سفر رسمی به بریتانیا می‌روند. او از زمان رسیدن به این مقام در حدود ۶۷ سال پیش تا کنون میزبان ۱۰۹ رهبر جهان در این سفرها بوده است.

 بی بی سی