به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۸

دادگاه تجدیدنظر، بهروز زارع را به حبس محکوم کرد

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدیدنظر رسیدگی به اتهامات بهروز زارع، از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردادماه سال گذشته در تهران که در زندان اوین بسر می‌برد روز چهارشنبه برگذار شد. طی این جلسه حکم دو سال حبس صادره توسط دادگاه انقلاب تهران عیناً تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم دو سال حبس بهروز زارع را عیناً تایید کرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه دادگاه تجدیدنظر بهروز زارع برگزار شد. با اینکه وی در جلسه دادگاه اتهامات مطروحه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مبنی بر “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” را رد کرد، اما قاضی دادگاه تجدیدنظر بدون توجه به دفاعیات متهم با استناد به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی، دادنامه بدوی صادره را تأیید کرد”.

بر اساس گفته‌های منبع مذکور، قاضی دادگاه در طی جلسه متهم را به سنگین‌تر کردن حکم بدوی تهدید کرده است.

بهروز زارع در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷ در جریان اعتراضات مردادماه در شهر تهران بازداشت شده بود و پس از تحمل حدود ۲ ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات به زندان اوین منتقل شده بود. وی هم اکنون در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین در حال تحمل حبس است.

وی در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه سال گذشته، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
آقای زارع در بهمن ماه سال ۹۷ طی نامه‌ای از زندان اوین، ضمن اعتراض نسبت به حکم صادره توسط دادگاه انقلاب گفته بود که حکم قاضی برخلاف محتویات و گزارشات مندرج در پرونده بوده و همچنین قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران اجازه دفاع به وی نداده است.

در تاریخ ۹ مردادماه سال گذشته شماری از مردم در اعتراض به مشکلاتی نظیر شرایط بد اقتصادی، بیکاری، گرانی و افزایش نرخ ارز اقدام به برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی کردند که این اعتراضات تا چند روز پس از آن در شهرهای دیگر کشور نیز ادامه داشت.

هرانا پیشتر در مردادماه سال ۹۷ در چند گزارش به همراه ویدئو از این اعتراضات خبر داده بود.