به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۸

یونیسف: ۱۰۰ هزار کودک در پیامد سیل ایران از تحصیل محروم‌اند

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد که در سیل اخیر ایران، ۱۰۰ هزار کودک از تحصیل محروم شده‌اند. وزارت آموزش و پرورش از تخریب ۱۴۰۰ مدرسه در سیل خبر داده و وعده داده تا سال تحصیلی آینده این مدارس بازسازی شوند!

محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش ۲۹ فروردین‌ماه از تخریب ۱۴۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار امیدواری کرد که «بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که دانش‌آموزان مهر ۹۸ در مدارس تازه ساخته شده و بازسازی شده مشغول به تحصیل شوند.»

بطحائی بازسازی و نوسازی مدارس را از اولویت‌های دولت دانسته و گفته که خیّرین مدرسه‌ساز در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

به گفته علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی، وزیر آموزش و پرورش به مجلسی‌ها اعلام کرده که در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان کانکس برای تشکیل مدارس نصب شود.

این درحالیست که وعده پیشین وزارت آموزش و پرورش به باز شدن مدارس در ۱۷ فروردین‌ماه در مناطق سیل‌زده تحقق نیافته و در برخی مناطق چون استان خوزستان احتمال توقف سال تحصیلی کنونی وجود دارد.

دفتر نمایندگی یونیسف در ایران گزارش داده که در سیل اخیر سه چهارم استان‌های ایران با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت تحت تأثیر وقوع و پیامدهای آن قرار گرفته‌اند که از این تعداد دو میلیون نفر آسیب شدید دیده و ۵۰۰ هزار نفر نیز از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

صندوق کودکان ملل متحد در گزارشی با اشاره به خسارات گسترده سیل اخیر در ایران اعلام کرده است، برای کمک‌های ضروری به کودکان نزدیک به ۹ میلیون دلار بودجه نیاز است.

بر اساس گزارش یونیسف، بیش از هزار مجموعه بهداشتی و هزار مدرسه خراب شده یا به‌ شدت آسیب دیده‌اند؛ در نتیجه ۱۰۰ هزار کودک از مدرسه محروم مانده و هزاران نفر نیز به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

کبهان لندن