به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۹

حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛

کشته‌شدن ۱۶ تن از نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان
 دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است می‌گوید در حمله هوایی شبانه اسرائیل به انبارهای مهمات و مواضع نظامی در شرق سوریه دستکم "هفت سرباز سوری و ۱۱ تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله لبنان و تیپ فاطمیون" کشته شدند. گفته می‌شود ۲۸ نفر هم در این حملات مجروج شده‌اند.

این نهاد ناظر بر جنگ سوریه کشته شدن ۲۳ نظامی در این حملات را تایید کرد و گزارش داد که شناسایی کشته‌شدگان با دشواری انجام شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) حملات جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در دیرالزور و ابوکمال در شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق را تایید کرده است اما جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن گزارش داده که جنگنده‌های اسرائیلی دستکم ۱۸ بار اهداف خود را بمباران کرده‌اند.
اسرائیل از سال ۲۰۱۱ با آغاز درگیری‌ها در سوریه صدها بار مواضعی را در سوریه هدف قرار داده اما معمولا به طور علنی مسئولیت این حملات را نپذیرفته است.

هدف بسیاری از این حملات مرتبط با سپاه پاسداران یا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران بوده‌اند اما نیروهای نظامی ایران به این حملات پاسخی نداده‌اند.

ایران در جنگ داخلی سوریه از حکومت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، حمایت می‌کرد، اما اسرائیل حضور نظامی ایران در سوریه را تهدیدی استراتژیک برای خود می‌داند.

بی بی سی  فارسی