به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۲۹، ۱۳۹۹

پدر روح‌الله زم بار دیگر بر «دروغگویی» به فرزندش درباره حکم اعدام تاکید کرد

پدر روح‌الله زم بار دیگر تاکید کرد که فرزندش از حکم اعدام خود پیش از اجرای آن خبر نداشت و مامور زندان یک روز پیش از اجرای حکم، درباره آن به او دروغ گفت و وعده عدم اجرای آن را به روح‌الله زم داده بود. محمدعلی زم، در مراسم چهلم فرزندش که امروز یکشنبه 17 ژانویه 2021 در بهشت زهرا برگزار شد در جمع تعدادی از بستگان و عزاداران با بیان اینکه حکم اعدام به فرزندش ابلاغ نشده بود و او خبر نداشت، بار دیگر تاکید کرد: «آنجا دوستانی از ماموران دروغ گفتند و گفتند روح‌الله تو حکمت اعدام است، تایید نشده، تازه اگر هم تایید شود فرصت قانونی وجود دارد و اعاده دادرسی وجود دارد و باید مراحلی طی شود، برای همین نگرانی وجود ندارد».

او در ادامه به نقل از روح‌الله زم گفت: «من که از اعدام واهمه‌ای ندارم و این راه را برای خدا آمدم».

محمدعلی زم پیش از این، همزمان با اجرای حکم اعدام فرزندش در صفحه اینستاگرام خود علیه قوه قضاییه افشاگری کرده بود و ماموران آن را به «دروغگویی» و «گول زدن» فرزندش متهم کرده بود.

او 12 دسامبر 2020 در واکنش به اعدام فرزندش که بدون رعایت تشریفات قانونی اجرا شد، نوشت که مسئول پرونده از ابتدای ورود خانواده برای آخرین دیدار با روح‌الله زم، مکرر و بسیار تأکید کرده بود که هیچ کدام خبر تایید اعدام را به روح‌الله اطلاع ندهند.

پدر روح‌الله زم در این دیدار از فرزندش درباره اعترافات او در فیلمی که از تلویزیون ایران پخش شده بود پرسیده و به او گفته بود که «باز هم تو گول خوردی؟» و روح‌الله نیز جواب داده بود: «چه کار دیگری می‌تونستم بکنم؟ عجب! باز هم دروغ!».

خواهران روح‌الله زم نیز امروز تصاویری از سنگ قبر برادر خود در اینستاگرام منتشر کردند. روی این سنگ قبر شعر «آن یار کزو گشت سر دار بلند/جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد» حک شده بود که مضمون آن اشاره به افشاگری مدیر کانال آمدنیوز درباره انواع فساد گسترده در نظام جمهوری اسلامی دارد که به همین علت نیز اعدام شد.

العربیه