به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۹

ارتش ایالات متحده: سربازان زن می‌توانند رژلب بزنند و موی خود را دم‌اسبی ببندند

سخت‌گیری‌های ارتش تسلیمِ زیبایی‌های زنانه شد
 زنان در ارتش ایالات متحده از این به بعد می‌توانند لباس کمتری بپوشند، رژلب بزنند و موی خود را دم‌اسبی ببندند. پنتاگون اعلام کرد که سربازان زن از این به بعد می‌توانند موهای خود را بلند کنند، ناخن‌های خود را لاک بزنند و گوشواره‌های خود را ببندند.

اصلاحات در سیاست‌های ارتش آمریکا، تعداد مدل‌های مویی را که زنان می‌توانند انتخاب کنند، از جمله داشتن موهای بلند را افزایش داد.

در گذشته زنان در ارتش با موهای بلند، مجبور بودند موهایشان را طوری ببندند که از کلاه نظامی آنها بیرون نیاید و این موضوع به گفته بسیاری از آنها ناراحت‌کننده بود.

از طرف دیگر، زنانی که می‌خواهند سر خود را بتراشند- روشی که برخی از سربازان مرد انجام می‌دهند- اکنون مجاز هستند. قبل از این، آنها باید حداقل طول مو را حفظ می‌کردند.

سربازان زن همچنین می‌توانند در حین کار از لاک ناخن و رژ لب استفاده کنند، اما نه در رنگ‌های جیغ- مانند آبی، سیاه، قرمز تند، بنفش و فلورسنت.

به همین ترتیب، رنگ کردن مو نیز مجاز است اما باید ظاهری طبیعی داشته باشد و رنگ‌های جیغ مانند صورتی، سبز و آبی برای کسانی که موهای خود را رنگ می کنند، ممنوع است.

طبق سیاست جدید، بستن مو به شکل دم اسبی یا مدل‌های دیگر مجاز است اما نباید در موقعیت‌های آموزشی و تاکتیکی استفاده شود، با این سیاست، مدل‌های متنوعی به ویژه در میان سربازان زن آمریکایی آفریقایی‌تبار که می‌خواستند گزینه‌های بیشتری مانند نوارهای بافتنی و سبک‌های دیگر برای موهایشان داشته باشند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گوشواره‌های مدل گل میخ نیز مجاز است اما در آموزش میدانی و جنگ ممنوع است. این تغییرات نتیجه بررسی است که سال گذشته وزیر دفاع قبلی مارک اسپر آنها را آغاز کرد و بخشی از بررسی تبعیض نژادی و بدرفتاری با اقلیت‌ها در ارتش به شمار می‌آید.

العربیه