به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۹

مشاور امنیت ملی کاخ سفید توضیح داد:

 تفاوت سیاست دولت بایدن با دولت ترامپ در قبال ایران
جیک سالیوان
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید برخی اختلاف نظرها میان دولت جو بایدن رییس جمهوری جدید ایالات متحده و دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق در مورد رویکرد واشنگتن در قبال برخی کشورها وجود دارد؛ از جمله ایران، چین و روسیه، که از نظر او به عنوان بزرگترین چالش‌های آمریکا مطرح هستند.

به گزارش بخش انگلیسی صدای آمریکا، جیک سالیوان روز جمعه ۱۰ بهمن در یک نشست مجازی گفت که دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای به تهران اجازه داد به تهدید بزرگتری تبدیل شود و افزود: «برنامه هسته‌ای ایران در طول چند سال گذشته به طور چشم‌گیری پیشرفت داشته است... آنها در مقایسه با زمانی که دولت سابق از برجام خارج شد، به میزان قابل‌توجهی به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.»

به گفته آقای سالیوان کارزار «فشار حداکثری» دولت ترامپ در مهار حمایت رژیم ایران از تروریسم و دیگر فعالیت‌های بدخواهانه‌اش ناکام ماند.

او افزود: «اگر ما بتوانیم به دیپلماسی بازگردیم که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را محدود کند، می‌تواند پایه‌ای را برای ایجاد یک تلاش جهانی، همراه با شرکا و متحدان در منطقه و اروپا و جاهای دیگر، جهت رسیدگی به دیگر تهدیدهای مهم ایجاد کند.»

سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان مراسمی با نام «تحویل مسئولیت» ایراد شد که از سوی انستیتو صلح ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته و در شروع هر دولت جدید برگزار می‌شود. در این مراسم مشاور امنیت ملی دولت قبل و دولت جدید در کنار هم آمده و در مورد دستاوردها و چالش‌های دولت گذشته و تداوم آن در دولت جدید، گفت‌وگو می‌کنند.

رابرت اوبراین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نیز در این مراسم حاضر بود و اجرای برنامه را کاندولیزا رایس، مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه پیشین ایالات متحده برعهده داشت.

صدای آمریکا