به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۹

پیام خداحافظی ترامپ

خدا حافظ
ترامپ از آمریکایی‌ها خواست تا برای دولت جدید دعا کنند
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز کاری خود پیام خداحافظی منتشر کرده است و در آن برای دولت جدید آرزوی موفقیت کرد. همزمان آقای ترامپ ساعتی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش ۷۳ نفر را عفو کرد، از جمله استیو بنن مشاور سابقش که در ارتباط با ساخت دیوار مرزی با مکزیک به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده بود اما هنوز دادگاهی برایش برگزار نشده بود. در مجموع آقای ترامپ فرمان عفو بیش از ۱۴۰ نفر را صادر کرده است.

آقای ترامپ که از شبکه های اجتماعی محروم شده، در پیام ویدیویی که از حساب کاربری دولت در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت: "ما همان کاری را کردیم که برای انجامش آمده بودیم- و خیلی کارهای بیشتر".
دونالد ترامپ در آخرین روز کاری خود در کاخ سفید از آمریکایی‌ها خواست تا برای دولت جدید دعا کنند اما از جو بایدن نامی نبرد.
آقای ترامپ هرگز به شکست اذعان نکرده و پیروزی جو بایدن را تبریک نگفته است.

جو بایدن قرار است امروز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کند.
دونالد ترامپ در ادامه صحبت‌های خود در این ویدیو به روی کار آمدن دولتی تازه در روز ۲۰ ژانویه اذعان کرد اما گفت: "می‌خواهم بدانید که جنبشی که ما راه انداختیم تازه در نقطه آغاز است."
پرچم هایی که پیش از مراسم سوگند در واشنگتن نصب شده است

پرچم هایی که پیش از مراسم سوگند در واشنگتن نصب شده است
آقای ترامپ گفت "من به استقبال نبردهای سخت، شدیدترین جنگ ها، سخت‌ترین انتخاب ها رفتم - چون برای این انتخاب شده بودم."
او اخطار داد که "بزرگترین خطری" که کشور اکنون با آن روبروست "از میان رفتن اعتماد به عظمت ملی است."
چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا اقدامات دولتش از "رو در رو شدن با چین آنطور که قبلا هرگز نشده بود" تا "یک رشته معاملات صلح تاریخی در خاورمیانه" را برشمرد.
او افزود: "من به خصوص افتخار می کنم بعد از چند دهه اولین رئیس جمهور بودم که هیچ جنگ تازه‌ای را شروع نکرده است."
آقای ترامپ همچنین گفت: "ما خلافت داعش را نیست و نابود کردیم و به زندگی فلاکت بار بنیانگذار و رهبر آن البغدادی پایان دادیم. ما در برابر رژیم سرکوبگر ایران ایستادیم و تروریست ارشد جهان، قصاب ایرانی، قاسم سلیمانی را کشتیم."
او در اشاره به شورش روز ششم ژانویه در کنگره گفت: "همه آمریکایی ها از این یورش به کنگره وحشتزده شدند... این هرگز قابل تحمل نیست."
مجلس نمایندگان آمریکا چهاشنبه هفته پیش آقای ترامپ را در ارتباط با یورش ششم ژانویه به کنگره به اتهام "تشویق به شورش" استیضاح کرد.
دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ این کشور است که دو بار استیضاح می‌شود.
بنن
استیو بنن مشاور سابق ترامپ در فهرست عفو شدگان قرار دارد
فرمان عفو ترامپ برای ۷۳ نفر
دونالد ترامپ ساعتی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش ۷۳ نفر را عفو کرد، از جمله استیو بنن مشاور سابقش که در ارتباط با ساخت دیوار مرزی با مکزیک به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده بود اما هنوز دادگاهی برایش برگزار نشده بود.
در میان عفوشدگان دو خواننده رپ هم حضور داشتند، لیل وین و کداک بلک که به دلیل حمل سلاح گرم محکوم شده‌بودند.
فرمان عفو صادر شده توسط رییسان جمهوری آمریکاکاخ سفید آقای بنن را به عنوان یکی از رهبران مهم جنبش محافظه‌کاری معرفی کرده است.
علاوه بر این، آقای ترامپ هیچگونه فرمان عفو پیشگیرانه‌ای‌ برای خود یا اعضای خانواده‌اش صادر نکرد.
جو بایدن برای ادای احترام به جانباختگان کروناورود بایدن به واشنگتن و ادای احترام به جانباختگان کرونا
و همزمان جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا وارد واشنگتن شده تا برای شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری در روز چهارشنبه آماده شود.
جو بایدن روز سه شنبه ضمن خداحافظی با ایالت زادگاه خود دلووِر از طریق فرودگاه "جوینت بِیس اندروز" در مریلند وارد واشنگتن شده است.
آقای بایدن قرار است عصر سه شنبه در رویدادی به احترام کسانی که در همه گیری کرونا جان خود را از دست داده اند شرکت کنند و شب را در مهمان سرای ریاست جمهوری به نام "بلر هاس" سپری می کند.
آقای بایدن روز سه‌شنبه در مراسمی در بنای یادبود لینکلن به ۴۰۰ هزار قربانی آمریکایی کرونا ادای احترام کرد.
او قرار است صبح چهارشنبه در آیین عشای ربانی در کلیسای جامع سن متیو در واشنگتن دی سی شرکت کند و بعد از آن به عنوان رئیس جمهور سوگند خواهد خورد.

بی بی سی