به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۹

بانوی اول آمریکا با پیام صلح و دوستی با آمریکایی‌ها خداحافظی کرد

 
میلانا ترامپ بانوی اول ایالات متحده آمریکا، همسر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور روز دوشنبه 18 ژانویه در آخرین روز حضورش در کاخ سفید در یک سخنرانی که از طریق پیام ویدیویی منتشر شد، با آمریکایی‌ها خداحافظی کرد.

میلانا از تلاش‌های چهارساله خود برای توسعه و ایجاد برخی تغییرات در کاخ سفید سخن گفت . او در پیامی 7 دقیقه‌ای از آمریکایی خواست تا عشق را بر نفرت و صلح را بر خشونت ترجیح دهند.

میلانا در پیام خود از شهروندان آمریکا برای تمام تلاش‌هایشان در راه مبارزه با پاندمی کرونا قدردانی کرد.

او در آخرین پیام خود که در وب سایت رسمی کاخ سفید منتشر شده است ، گفت: «طی چهار سال گذشته، خانواده من افتخار بزرگی داشته اند که توانستند خانه خود را «خانه ملت» نام‌گذاری کنند. ما طی این دوران که شبیه یک سفر شخصی بود، ما در خانه از سوی تیمی بسیار فداکار مورد استقبال و حمایت قرار گرفته‌ایم. تیمی که افرادش همواره به دولت‌های خود خدمت می‌کنند و میراث زنده ساختمانی را تشکیل می‎دهند تا به مرکز ی نمادین برای زندگی ملی ما باقی بماند».

این ویدئو که در کاخ سفید فیلمبرداری شده است، در کمتر از 48 ساعت پیش از خروج نهایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از کاخ سفید که ظهر چهارشنبه خواهد بود، در توئیتر منتشر شد.


بانوی اول آمریکا در مورد برجسته ترین دستاوردهای خود در کاخ سفید در سال گذشته علی رغم شیوع ویروس جدید کرونا ، که اقتصاد کشورش را بسیار تحت تأثیر قرار داد ، گفت: «دو پروژه‌ای که برای مدت طولانی در زمین‌های کاخ سفید برنامه ریزی شده بود را به اتمام رسانده است» .

میلانا گفت:«اولین پروژه در ماه نوامبر بود که نصب کار هنری معروف به « FlooFrame» یا (قاب کف) است که توسط هنرمند آسیایی مشهور ایسامو نوگوشی «Isamoa Noguchi» در داخل باغ گل‌رز نوسازی شده که تاریخ بسیاری از بانوان اول سابق را در خود حمل می‌کند و افتخار این را داشتم که اولین کار تکمیل شده توسط یک هنرمند آمریکایی آسیایی تبار را به نمایش بگذارم».

ملانیا گفت: «وقتی دونالد و من زمان خود را در کاخ سفید به پایان می‌رسانیم، به همه مردم و داستان‌های شگفت انگیز و زیبای آنها در مورد عشق، میهن پرستی و فداکاری فکر می‌کنم».

او افزود :«من از آمریکایی‌های دوست داشتنی و شگفت انگیز در سراسر کشورمان که جوامع ما را از طریق مهربانی ، شجاعت، خیرخواهی و لطف خود ارتقا می دهند، الهام گرفته‌ام» .

او سپس ادامه داد: «من چهره جوانان سرباز شجاعی را می بینم که با افتخار به من می‌گویند که چقدر دوست دارند به این کشور خدمت کنند. من به همه کسانی که در خدمت هستند و به خانواده های دوست داشتنی نظامیان آمریکایی می‌گویم که شما قهرمان هستید و همواره در فکرم و ذکرم و دعایم خواهید ماند».

میلانا در بخشی از پیام خود از بانوان اول قبل از خودش که در حفظ آنجه که میراث ملی خواند تشکر و قدردانی کرد. و به برخی کارهایی که در ساختمان کاخ سفید انجام داده از جمله تغییر کاغذ دیواری تغییر ات در حمام و تغییرات دیگر اشاره کرد.

ملانیا ترامپ، اشاره مستقیمی به رویدادهای اخیر و حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره نکرد، اما او از همه آمریکایی‌ها خواست تا از خشونت خودداری کرده و به جای آن به صلح و دوستی و اتحاد روی آورند.

اتعربیه