به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۲۶، ۱۴۰۱

تداوم مسمویت‌ سریالی در مدارس قم؛ 117 دانش‌آموز دیگر مسموم شدند

  با گذشت بیش از 70 روز از موضوع مسمومیت سریالی و پیاپی دانش‌آموزان در ایران تاکنون دلیل این مسمومیت‌ها به خانواده‌ دانش‌آموزان مسموم‌شده ابلاغ نشده است

مجید محبی، معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، چهارشنبه 26 بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم» گفت که روز گذشته، 117 دانش‌آموز از 13 مدرسه به دلیل مسمومیت از طریق اورژانس به بیمارستان‌های این استان منتقل شدند.

طی دو ماه گذشته شمار زیادی از دانش‌آموزان در مدارس قم مسموم و در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش ایران هم امروز در اظهاراتی دلیل مسمومیت اغلب دانش‌آموزان در قم را «شایعاتی که مردم و دانش‌آموزان را دچار ترس کرده است»، عنوان کرد.

در همین رابطه، یکی از دانش‌آموزان دختر مدرسه شاهد رضویه قم سه‌شنبه 25 بهمن در حضور فرماندار این شهرستان نسبت به عدم اعلام دلیل مسمومیت سریالی دانش‌آموزان اعتراض کرد و گفت: «مدعی هستید استرس دلیل مسمومیت بوده، اگر استرسه چرا معلمان و مربی‌ها درگیر شدند؟ چرا پرسنل آتش‌نشانی که برای امدادرسانی به مدرسه آمدند مسموم شدند؟»

پیشتر علیرضا رحیمی، مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان قم گفته بود که هیچ علت قطعی برای حادثه مسمومیت دانش‌آموزان استان مشخص نشده است.

فعالان رسانه‌ای ایران، روز گذشته نیز با انتشار تصاویری از مسمویت شماری از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه منیریه واقع در منطقه 11 تهران خبر دادند.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که حدود 30 دانش‌آموز دچار مشکل تنفسی شده‌اند.

آموزش‌وپرورش تهران مدعی شد استفاده از «اسپری حشره‌کش» توسط دانش‌آموزان در فضای کلاس منجر به این مسمویت شده‌ است.

با گذشت بیش از 70 روز از موضوع مسمومیت سریالی و پیاپی دانش‌آموزان در ایران، تاکنون دلیل این مسمومیت‌ها به خانواده‌ دانش‌آموزان مسموم‌شده ابلاغ نشده است.