به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۰۵، ۱۴۰۱

مولوی عبدالحمید: اگر نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید کنار بروید

 اسماعیل‌زهی با اشاره به بحران‌های اقتصادی در این کشور تصریح کرد، ریشه مشکلات اقتصادی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی اشتباه مقامات جمهوری اسلامی است

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان در اظهاراتی گفت، اگر مقامات جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم ناتوان هستند، باید از کار کنار رفته و به دیگران اجازه «مملکت‌داری» دهند.

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های روز جمعه پنجم اسفند خطاب به حکومت جمهوری اسلامی گفت: «​​حرف مردم و مخالفان را بشنوید و اگر نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید کنار بروید و بگذارید کسی که می‌تواند بیاید و مشکلات را حل کنند.»

همزمان با سخنرانی اسماعیل‌زهی، گزارش‌ها از قطعی اینترنت برای جلوگیری از پخش زنده این سخنرانی منتشر شد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «همه جای دنیا این طور است که وقتی نمی‌توانند کاری کنند از مسئولیت کنار می‌روند. در همه جای دنیا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر استعفا می‌دهند و مقام‌های درجه اول کنار می‌روند تا کس دیگری بیاید و اوضاع را درست کند.»

او با انتقاد از سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی گفت، مقامات این کشور «کنار رفتن» از قدرت را «بلد نیستند.»

امام جمعه مسجد مکی زاهدان همچنین از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا به انتقادات و اظهارات مخالفان گوش داده و به منافع ملی کشور فکر کنند.

به گفته اسماعیل‌زهی، گسترش عدالت و ایجاد توسعه در گروی «شنیدن حرف مردم» است.

او با اشاره به بحران‌های اقتصادی در این کشور تصریح کرد، ریشه مشکلات اقتصادی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی اشتباه مقامات جمهوری اسلامی است.

«تورم، گرانیِ کمرشکن، دلار 52 هزار تومانی و از بین رفتن ثروت‌ها و دارایی‌های مردم» نمونه‌ای از این بحران‌های اقتصادی است که به گفته عبدالحمید اسماعیل‌زهی، گریبان‌گیر همه مردم از جمله کارمندان دولت، نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس و بدنه دولت نیز شده است.

خبرگزاری «حال وش» که خبرهای سیستان و بلوچستان را منعکس می‌کند ظهر امروز در اطلاعیه‌ای خبر داد که به‌دلیل اختلال در اینترنت زاهدان خطبه‌های مولوی عبدالحمید در مصلی به صورت زنده پخش نشده است اما مردم همانند هفته‌های گذشته در مصلی حضور دارند.

بر اساس گزارش‌ها، نيروهاى سركوب‌گر جمهوری اسلامی با سلاح‌هاى سنگين، محدوده مصلی و مسجد مکی را محاصره کرده و ده‌ها تک تیرانداز بر پشت‌بام ساختمان‌های مشرف به منطقه دیده شده‌اند.

به گزارش «حال وش»، دفتر مولوی عبدالغفار‌ نقشبندی، امام جمعه راسک هم امروز در هشداری به جمهوری اسلامی اعلام کرد که «در صورت تداوم محاصره مسجد مکی و سرکوب شهروندان و نمازگران منتظر فتوای تاریخی باشند.»

اعتراضات در ایران پس از قتل مهسا (ژینا) امینی، شهروند 22 ساله کرد توسط پلیس گشت ارشاد آغاز شد. این اعتراضات از 26 شهریور شکل گرفت و در 164 شهر این کشور به صورت گسترده‌ای ادامه پیدا کرد.

استان سیستان و بلوچستان در مرحله کنونی کانون این اعتراضات سراسری است. هزاران نفر از شهروندان بلوچ در سراسر این استان هر هفته به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی شعار می‌دهند.