به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۰۸، ۱۴۰۱

مولانا عبدالحمید: عاملان «جنایت» مسمومیت دانش‌آموزان شناسایی شوند

 واکنش علی کریمی به خبر درگذشت "فاطمه رضایی" در قم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد: مسمومیت‌های دانش‌آموزان «از خارج از کشور» هدایت می‌شود. در حالیکه رسانه‌های حکومتی در ایران دلیل مرگ فاطمه رضایی،‌ دختر دانش‌آموز قمی را به دلیل «عفونت شدید» عنوان کردند،‌ علی کریمی در اینستاگرام نوشت: «مهسای بعدی نامش فاطمه رضایی» است. مولانا عبدالحمید نیز مسموم کردن دانش‌آموزان دختر را «عملی غیرانسانی» خواند.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۸ اسفند، ضمن تایید «عمدی» بودن مسمومیت دانش‌آموزان قم، گفت: «این مسمومیت‌ها بطور قطع از خارج از کشور هدایت می شود».

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با این توضیح که چون این مسمومیت استمرار پیدا کرده باید بررسی شود، افزود: از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب خواهیم داشت چرا که اتفاقی عمدی رخ داده است.

واکنش مولانا عبدالحمید به مسمومیت‌های سریالی

در پی ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در شماری از شهرهای ایران، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در واکنش به این حادثه، «مسموم کردن دانش‌آموزان دختر» را «عملی غیرانسانی» برشمرد. 

در متن کوتاهی که در حساب کاربری متعلق به مولانا عبدالحمید منتشر شد، آمده است: مسموم کردن دانش‌آموزان دختر در قم و بروجرد عملی غیرانسانی، ضد اسلامی و دشمنی با تحصیل و آموزش زنان، همچنین انتقام از خیزش اخیر آنان است. 

این روحانی اهل سنت، نسبت به شناسایی هرچه زودتر «عوامل این جنایت سریالی» و «مجازات» این افراد، ابراز امیدواری کرد. 

هم‌میهن: بمب بودار به داخل مدرسه پرتاب شده

در ادامه گزارش‌ها مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان در شماری از شهرهای ایران، تازه‌ترین گزارش‌ها از مسمومیت دانش‌آموزان پایه ابتدایی دبستان دخترانه فرشتگان در شهرستان بروجرد حکایت دارند. 

 نشریه هم‌میهن، چاپ ایران که از پرتاب اشیایی با نام «بمب بودار» به داخل این مدرسه گزارش داده است، می‌افزاید: ۶۰ دانش‌آموز این دبستان دچار مسمومیت شدند.

همین نشریه، به نقل از دانش‌آموزان نوشته است: یک «شیء» را دیده‌اند که از بیرون به داخل مدرسه پرتاب شده و در مدرسه دیگری هم چیزی مثل «بمب» ترکیده و دودی با بوی نعنا خارج شده است. 




خبرگزاری هرانا، در گزارشی که روز دوشنبه ۸ اسفند منتشر کرد، به نقل از رئیس اورژانس استان لرستان، نوشت: تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه خیام در بروجرد نیز در ادامه مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مدارس کشور دچار مسمومیت شدند. 

طی حدود سه ماه پس از وقوع مسمومیت‌های سریالی در شماری از مدارس دخترانه در ایران، مسئولان جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را «شایعه» عنوان می‌کردند، اما طی هفته جاری، علاوه بر معاون وزیر بهداشت که از «عمدی» بودن این حوادث سخن گفت، وزیر آموزش و پرورش نیز از «پیگیری» موضوع خبر داده و گفت: نتایج از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

واکنش علی کریمی به خبر مرگ فاطمه رضایی

در پی گزارش‌های مرگ فاطمه رضایی بر اثر مسمومیت‌های سریالی اخیر، رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان، گفتگویی با پدر این کودک را منتشر کرده و مدعی شدند مرگ فاطمه رضایی ارتباطی با حوادث مسمومیت در مدارس نداشته است. 

بر اساس گزارش رسانه‌های نزدیک به رژیم جمهوری اسلامی، پدر فاطمه رضایی، دختر ۱۱ ساله اهل قم با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص مرگ فرزندش، گفت: «دخترم به خاطر عفونت شدید درگذشته است و مرگ وی ارتباطی با حوادث مشکوک به مسمومیت در مدارس قم ندارد». 

علی کریمی در واکنش، با انتشار یک استوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: «مهسای بعدی نامش فاطمه رضایی است؛ کودکی به خاطر جنایت مزدوران جمهوری اسلامی به قتل رسید؛ کثافت جمهوری اسلامی آینده فرزندان ایران را نیز مورد هدف جنایات خود قرار داده». 

رادیو بین المللی فرانسه