به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۲۵، ۱۴۰۱

مسمومیت سریالی مدارس به تهران رسید؛ انتقال شماری از دانش‌آموزان به بیمارستان

 

مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان استان قم به تهران رسید و این بار در پایتخت ۳۰ دانش‌آموز در پی استنشاق گاز سمی دچار مشکلات تنفسی شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها در ایران، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن شماری از دانش‌آموزان در یکی از مدرسه‌های منطقه ۱۱ تهران، «دچار مشکل تنفسی شدند» که ترس و «استرس» دیگر دانش‌آموزان را در پی داشت.


بنا بر گزارش‌های شهروندی، یک دانش‌آموز این مدرسه در محله منیریه تهران، در شرح واقعه گفته حدود ساعت ۹ در کلاس «بویی آمد» و «کل کلاس تقریبا تا مرز خفگی رفتند و همگی آمدیم بیرون؛ کم‌کم از بقیه کلاس‌ها هم آمدند بیرون» و «کل ساختمان» از بویی مانند «اسپری فلفل» و یا «گاز اشک‌آور» پر شد و بچه‌ها «چشم‌هایشان می‌سوخت.»


روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که این اتفاق ناشی از «کنجکاوی کودکانه» دو دانش‌آموز بوده که «اسپری حشره‌کش در فضای کلاس منتشر» کردند و «حدود ۳۰ دانش‌آموز دچار مشکل تنفسی شدند.»


بنا بر این گزارش، تعدادی از دانش‌آموزان آسیب‌دیده «توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.»


بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش، اکنون «همه دانش‌آموزان در صحت و سلامت» هستند.


هم‌زمان، والدین دانش‌آموزانی که در ۱۲ مدرسه دخترانه قم به طور پی در پی با استنشاق گاز سمی دچار مسمومیت شده‌اند، امروز سه‌شنبه در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.


مأموران امنیتی از ورود این خانواده‌های معترض به داخل فرمانداری جلوگیری کردند.

مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدرسه‌های استان قم از ماه آذر شروع شده، اما علت آن هنوز روشن نیست.


مقامات جمهوری اسلامی تاکنون درباره این مسمومیت ناشی از گاز اظهارات ضد و نقیض داشته‌اند. احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس ‌شورای اسلامی، روز جمعه گفت وزیر آموزش و پرورش علت مسمومیت دانش‌آموزان قمی را «مسمومیت آمونیاک و سیستم گرمایشی مدارس» دانسته، ولی مدیرکل آموزش و پرورش قم این موضوع را به‌کل منتفی اعلام کرده است.


به گفته احمد امیرآبادی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات سپاه کمیته‌ای مشترک برای بررسی موضوع تشکیل داده‌اند.