به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۲۶، ۱۴۰۱

دیدار وزیر کشور استرالیا با کنشگر ایرانی‌الاصل پس از افشای عملیات نفوذ جمهوری اسلامی

به گفته وزیر کشور استرالیا، دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی به منظور اختلاف‌افکنی و تحریک به خشونت «تظاهرات‌های قلابی»  برگزار می‌کند 

اعتراضات ایرانیان خارج از کشور
کلراونیل، وزیر کشور استرالیا، یک روز پس از افشای توطئه جمهوری اسلامی علیه تینا حسینی، کنشگر ایرانی-استرالیایی با وی دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری «اس‌بی‌اس»، اونیل صبح چهارشنبه 26 بهمن به وقت محلی با این کنشگر ایرانی-استرالیایی در محل پارلمان استرالیا دیدار و درباره برنامه‌های دولت کشور خود برای واکنش به جمهوری اسلامی با او گفت‌وگو کرد.

اونیل روز سه‌شنبه در اقدامی غیرمترقبه تهران را به انجام عملیات نفوذ و جاسوسی در استرالیا متهم کرد و گفته بود افراد وابسته به دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی خانه یک کنشگر ایرانی-استرالیایی را تحت نظر گرفته و به آن وارد شده‌اند.

وزیر کشور استرالیا سپس فاش کرد که عملیات نفوذ دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی به جاسوسی از شهروندان ایرانی-استرالیایی محدود نمی‌شود، بلکه آنها به منظور اختلاف‌افکنی و تحریک به خشونت، «تظاهرات‌های قلابی» برگزار می‌کنند.

طی جلسه روز چهارشنبه، تینا حسینی، که سخنگوی «انجمن زنان ایران» در استرالیاست، از دولت این کشور خواست تا در مبارزه با رژیم ایران، که به گفته او «شاخک‌هایش را به سراسر جهان گسترش داده است»، جدیت بیشتری به خرج دهد.

حسینی همچنین خواستار تحریم تمامی نمایندگان مجلس ایران شد که از مجازات اعدام برای معترضان ضدحکومتی حمایت کرده‌اند، و افزود استرالیا باید به تبعیت از آمریکا سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام کند، و ایرانیانی که با رژیم ارتباط دارند را از استرالیا اخراج کند.

به گفته «اس‌بی‌اس»، کلر چندلر، سناتور لیبرال، در جریان نشست روز چهارشنبه در پارلمان خواستار شفافیت بیشتر دولت درباره «ماهیت عملیات نفوذ تهران در استرالیا» شد و گفت افشاگری اونیل «سؤالات بیشتری» ایجاد کرده است.

چندلر، که ریاست یک کمیته پارلمانی برای بررسی نقض حقوق بشر در ایران را بر عهده دارد، گفت روایت‌های بی‌شماری شنیده است مبنی بر اینکه شهروندان ایرانی-استرالیایی مورد ارعاب و تهدید ماموران جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند، و خواستار قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی شد.