به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۰۹، ۱۴۰۱

تجمعات سراسری بازنشستگان، در تهران عده ای بازداشت شدند

 

تجمع سراسری بازنشستگان

تعدادی از بازنشستگان در تهران توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند

بنابر اخبار منتشرشده، امروز نهم اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری و بازنشستگان سایر صندوق‌ها طبق قرار قبلی از ساعت ۱۰ صبح به قصد تجمع اعتراضی و فریاد علیه مطالبات بر زمین مانده ،جلوی مجلس آمده اما محل پیشتر توسط نیروهای سرکوبگر اشغال و نه تنها جلوی مجلس و اطراف آنرا قرق کرده و بشدت از تجمع جلوگیری کردند بلکه با کنترل خروجی های مترو، تعدادی از بازنشستگان را نیز دستگیر کردند.
بر پایه مشاهدات یک شرکت کننده: مترو بهارستان را بسته بودند. ماشین‌های ون و حتی بزرگ‌تر از ون از جمله مینی‌بوس آورده بودند. محیط کاملا امنیتی بود، با الفاظ رکیک معلمان را مخاطب قرار می‌دادند و برخورد فیزیکی می‌کردند. رفتار بسیار خشونت‌آمیز با بازنشستگان داشتند. مامورها به بازنشستگان فحش و ناسزا می‌گفتند و بازنشستگان را پیرپاتال خطاب می‌کردند. اجازه ندادند که تجمع شکل بگیرد. تعدای از بازنشستگان مرد را سوار ون کردند و با خود بردند؛ تا این لحظه اسامی همکاران دستگیر شده مشخص نیست. بازنشستگان در گروه‌‌های ده پانزده نفره حرکت کرده و شعار می‌دادند. به یکی از همکاران بی‌حرمتی کرده و گفتند: گورت را گم کن. از هر کسی که می خوست به طرف مجلس برود کارت شناسایی می‌خواستند. دم در مترو با باتوم و گاز اشک‌آور از بازنشسته ها استقبال کردند. دو نفر از خانم‌های مسن بازنشسته را گرفتند و آن‌ها هم گفتند که رهگذر هستند و حسابی ترسیده بودند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان دهگلان؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی دهگلان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان رشت؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی رشت در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری استان گیلان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان استان قزوین؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی استان قزوین در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری دست به تجمع زدند.

تجمع بازنشستگان استان کردستان، شهر سنندج – نهم اسفند۱۴۰۱
شعارهای امروز بازنشستگان: هزینه‌ها دلاری، حقوق ما ریالیه، گرانی تورم بلای جان مردم، همسان‌سازی حق مسلم ماست، دولت بی‌کفایت، استعفا، استعفا، رئیسی دروغگو، وعده‌ی برجامت کو؟

تجمع اعتراضی بازنشستگان ایلام؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری ایلام در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان اردبیل؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری اردبیل در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مریوان؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی مریوان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان یزد؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی یزد در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

مسمومیت های سریالی، دبیرستان دخترانه خیام در شهر پرند استان تهران

تجمع دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در اعتراض به اتفاق شب گذشته و وضعیت بد خوابگاه‌ها و درخواست پیگیری فوری در این خصوص تجمع کردند. علیرغم تهدیدهای نیروی انتظامی و مسئولین دانشگاه مبنی بر برخورد در صورت ادامه‌ی تجمع، متن نامه‌ای که دیشب آماده شده بود قرائت شد و دانشجویان درخواست امضای نامه تضمین پیگیری مسئله را توسط ریاست دانشگاه را داشتند. در نهایت نامه‌ای در خصوص مطالبات دانشجویان، تنظیم و به امضای ریاست دانشگاه رسید. همچنین جلسه‌ای فوری با فرماندار و استاندار به تاریخ فردا برگزار خواهد شد که پیگیری بودجه‌ی لازم برای تامین خوابگاه و حل این مشکل انجام شود‌. از جمله مطلبات دانشجویان:
۱. پیگیری امنیت خوابگاه و حل مشکل ایاب و ذهاب تا پایان سال.
۲. تشکیل کمیته‌ای مشترک از دانشجویان و مسئولان دانشگاه برای پیگیری.
۳. تامین رفاه دانشجویان تا زمان تامین مکان جدید خوابگاه.
۴. پیگیری تغییر مکان کارگاه‌های درسی از مجتمع آب و برق.
۵. برگزاری شورای عمومی در اولین فرصت.
هچمنین نمایندگان دانشجویی در تمام مراحل پیگیری مسئولان، حضور خواهند داشت. – ۹اسفند۱۴۰۱

اعتراض در خوابگاه چمران – دوشنبه شب ۸ اسفند

اعتراض دانشجویان پلی تکنیک به کیفیت ناسالم غذا

ساختن صف طولانی از سینی‌های غذا در اعتراض به کیفیت پایین غذا؛ دانشگاه امیرکبیر – ۹اسفند۱۴۰۱

اعتصاب غذای یک دانشجو در خانه

متن منتشر شده توسط کمال صالح‌زاده دانشجوی اعتصاب غذا کرده‌ی دانشگاه هنر:
چون می‌ترسیدم که نتونم اعلام نکردم. شنبه‌ی هفته‌ی پیش، جز کمی قند و بسته‌ای نون خشک هر خوردنی‌ای که داشتم جمع کردم و بردم گذاشتم جلوی ورودی پارک نزدیک خونه‌م. برگشتم خونه و اعتصاب غذام رو شروع کردم با روزی دو حبه قند و کمی نون خشک. مساله همون حقوق طبیعی و اولیه‌ی پایمال‌شده‌ست که چند ماه براش کف خیابون بودیم و به خاطرش از داخل و از خارج ما رو اغتشاش‌گر و آشوب‌گر و تروریست و تجزیه‌طلب دونستند:
۱.حقوق برابر همه‌ی شهروندان و لغو تمامی قوانین ستمگرانه و تبعیض‌آمیز علیه زن‌ها و جامعه‌ی رنگین‌کمانی
۲.حق انتخاب پوشش برای همه‌ی شهروندان و به ویژه‌ زن‌ها
۳.آموزش چند‌زبانه و منعطف (به زبان مادری، به زبان مشترک (فارسی)، به زبان بین‌الملل (انگلیسی))
۴.پایان دادن به اشغال فرهنگی کشور و به ویژه اشغال فرهنگی چندلایه‌ی پیرامون
۵.لغو کامل حکم اعدام
۶.آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی؛ چه زندانیان خیزش ژینا، چه قبل آن
همه می‌دونیم جمهوری اسلامی اگه این حقوق طبیعی و بسیاری از حقوق دیگه رو پایمال نمی‌کرد جمهوری اسلامی نبود. اینجا به عنوان یه دانشجو روی صحبتم با محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر تهرانه. یا همه‌ی اساتید و دانشجوهای توبیخ‌شده، تعلیق‌شده، اخراج‌شده، ممنوع‌الورود و هر نوع محرومیت دیگه‌ای بدون هیچ قیدوشرطی و با احترام همین هفته به دانشگاه بازخواهند گشت یا استعفا خواهی داد تا نفر بعدی این کارو بکنه.
تا وقتی که یکی از این دو خواسته (بازگشت همه‌ی اساتید و دانشجویان یا استعفا) انجام نشه به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد؛ حتی به قیمت جانم. از امروز (روز دهم) دو حبه قند و نون خشک رو هم قطع می‌کنم.
«برای زن، زندگی، آزادی… برای تکثر و همبستگی… برای حقوق برابر همه‌ی شهروندان در ایرانی روادار»
«بۆ ڕێگەی سەرکەوتن و شادی…
بۆ ژن، ژیان، ئازادی…»
بەرخۆدان ژیانە….

دیدار تعدادی از فعالین صنفی و بازنشستگان با فرزانه زیلایی

شرح عکس: فرصتی پیش آمد تا روز دوشنبه هشتم اسفندماه به همراه تعدادی از فعالین صنفی معلمین و بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز برای تبریک و شادباش روز وکیل ،به دفتر خانم فرزانه زیلابی در اهواز رفته و با ایشان دیداری داشته باشیم. خانم فرزانه زیلابی از جمله وکلایی هستند که داوطلبانه و بدون هیچ گونه چشمداشت مادی، وکالت فعالین صنفی و سیاسی و همچنین کارگران هفت تپه را بعهده داشتند. هر چند که این کار، هزینه سنگینی برایشان در پی داشت که یک نمونه آن را می توان تشکیل پرونده امنیتی در محاکم قضایی علیه ایشان نام برد.