به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۰۱، ۱۴۰۱

تجمع بزرگ ایرانیان در بروکسل برای درخواست تروریستی خواندن سپاه از اروپا

  شرکت‌کنندگان همچنین خواستار تعطیلی سفارت‌های جمهوری اسلامی در کشورهای غربی هستند

شماری از ایرانیان خارج از کشور امروز مقابل شورای اتحادیه اروپا در بروکسل تجمع کردند. فراخوان‌ شرکت در این تجمع از سوی چند نماینده پارلمان‌های اروپایی، در اعتراض به جمهوری اسلامی و همچنین با درخواست از اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران داده شده بود.

ایرانیان در این تجمع شعارهایی مانند «انقلاب، تنها راه حل است»، «زن زندگی آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «سپاه پاسداران تروریست است» سر می‌دهند.

یکی از خواست‌های شرکت‌کنندگان در این تجمع قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپاست. شرکت‌کنندگان همچنین خواستار تعطیل شدن سفارت‌های جمهوری اسلامی در کشورهای غربی هستند.

امروز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد این اتحادیه در یک بسته جدید «تحریم‌های مهمی» را مرتبط با حقوق بشر علیه مقامات جمهوری اسلامی وضع خواهد کرد.

پیشتر وزیر خارجه فرانسه 25 بهمن از آماده‌شدن پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا در ارتباط با سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» خبر داده و گفته بود این بسته تحریمی احتمالاً روز دوشنبه در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به تصویب برسد.

در همین راستا، ژان آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ، دوشنبه 1 اسفند گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد شماری از مقامات ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار دهد.

به گفته وزیر خارجه لوکزامبورگ، «اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ده‌ها ایرانی از جمله چند قاضی که در اجرای مجازات اعدام برای معترضان نقش داشتند، اعمال خواهد کرد».

آسلبورن افزود: «نام ده‌ها نفر از قضات، کارکنان زندان و کسانی که در اعدام‌ها نقش دارند، در این لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا گنجانده خواهد شد.»

شماری از شرکت کنندگان در این تجمع تصاویری از حضور پر تعداد معترضان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

با شروع اعتراضات سراسری به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، ایرانیان خارج از کشور در حمایت از معترضان داخل کشور٬ تجمعات پرشماری در شهرهای مختلف جهان برگزار کرده بودند.