به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۲

خامنه‌ای، از پر کاری احمدی نژاد و همکارانش تقدیر کرد

 "بعضی حتی كارهای ملموس دولت را نیز انكار می‌كنند" 

روحانی: دولت آینده خیال ندارد مجلس را با آمار غیردقیق فریب دهد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در آخرین دیداری که با هیات دولت محمود احمدی‌نژاد داشت از پر کاری او و همکارانش تقدیر کرد. آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بیان "شعارهای انقلابی" را از جمله کارهای بزرگ دولت دانست.

رهبر ایران گفته: "در ۸ سال اخیر همه احساس و درک كردند كه رئیس جمهور محترم و همكاران ایشان، با تحمل سختی‌ها، نسبت به همه دولت‌ها و دوره‌های دیگر، كارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می‌دهند."
"بی اعتنایی به امتیازات، كار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه كسانی كه در صدد قضاوت هستند باید به این نكات با ارزش توجه كنند."

تقدیر رهبر ایران از پر کاری دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که اکثریت چهره‌ها و مقا‌م‌های جمهوری اسلامی ایران، با گرایش‌های گوناگون، انتقادهای جدی به عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد وارد می‌کنند.
از جمله امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب، در مجلس با اشاره به رشد اقتصادی منفی و تورم گفت نیازی نیست آمار و ارقام دیگری را به نمایندگان ارائه کند و حجم و پیچیدگی مشکلات روشن است.
آیت‌الله خامنه‌ای گفته: "بعضی حتی كارهای ملموس دولت را نیز انكار می‌كنند اما مهم این است كه تلاش‌ها و زحمات انجام شده در فضای عمومی كشور بیان و ثبت شود."
او همچنین "طرح و تقویت شعارهای انقلاب کاری ضروری" را ضروری دانسته و گفته است: "احساس شرم نكردن در بیان اهداف، انگیزه‌ها و شیوه‌های انقلابی در مجامع جهانی، از جمله كارهای بزرگ دولت است."

آیت‌الله علی خامنه‌ای حمایت‌های کم‌سابقه‌ای از محمود احمدی‌نژاد کرده بود، اما در دور دوم ریاست‌جمهوری او رابطه میان رهبر و رئیس جمهور پرتنش شد. این تنش در اختلاف بر سر برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات به اوج خود رسیده بود.
دوره کاری محمود احمدی‌نژاد و دولتش نیمه مرداد ماه به پایان می‌رسد.
بی بی سی 

روحانی: کشور با تورم ٤٢ درصد و بیکاری مواجه است

در نخستین نشست مجلس با حسن روحانی، وی اطمینان داد که دولت آینده خیال ندارد مجلس را با آمار غیردقیق فریب دهد. او بر وضعیت بد اقتصادی تأکید کرد و با اشاره به سیاست خارجی افزود که در برابر دشمن درشت سخن گفتن راه‌حل نیست. در مقابل علی لاریجانی نیز به روحانی خوشامد گفت.

بعدازظهر یکشنبه، نخستین نشست مجلس شورای اسلامی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور جدید، برگزار شد.
علی لاریجانی، رئیس مجلس، در مقام خوش‌آمد خطاب به روحانی گفت: "شما مهمان عزیزی برای ما هستید چرا که مسئولیت سنگین قوه مجریه را بر عهده گرفته اید"...
لاریجانی ابراز امیدواری کرد که سوابق روحانی در دو زمینۀ پارلمانی و امنیتی وی را در اخذ تصمیم‌های درست یاری دهد.
به گفتۀ لاریجانی، مشکلات اصلی کشور در عرصۀ اقتصادی و بین المللی است و در "مسائل امنیت داخلی با مسئله پیچیده ای مواجه نیستیم".
 حسن روحانی نیز گفت: "اگر در سال‌های اخیر گاهی نسبت به مجلس بی‌حرمتی شده است، باید این حرمت و اقتدار به مجلس بازگردد".
او افزود: "قانون مجلس، نظارت مجلس، نقد مجلس، سوال مجلس و حتی اگر لازم بود استیضاح مجلس را بر دیده منت می‌گذاریم".
 وی با کنایه به دولت احمدی‌نژاد گفت: "دولت آینده نه فکر تقابل با مجلس است و نه در فکر این که مجلس را با آمار غیردقیق فریب دهد".
او سپس به اوضاع بد اقتصادی کشور پرداخت و گفت: "نیازی نیست که بگوییم شرایط کشور چگونه است. اما این اولین بار است که پس از دوران جنگ تحمیلی در دو سال متوالی، رشد اقتصادی ما منفی است. این برای اولین بار است که در کنار رشد اقتصادی منفی، کشور با تورم بسیار بالایی مواجه است. بیشترین تورم در منطقه و شاید در جهان! کشور با تورم چهل و دو درصد و بیکاری مواجه است"...
 روحانی در مورد روابط خارجی ایران نیز گفت: "در برابر دشمن درشت سخن گفتن راه‌حل نیست... سخن گفتن و فریاد زدن گاهی ممکن است زیبا باشد اما حتما کافی نیست"...
 وی توضیح داد که برای آغاز کار، چهار کارگروه اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی تشکیل داده و از پانصد نفر از صاحب‌نظران و شخصیت‌های فرهیخته و دانشگاهی تقاضای همکاری کرده است.
روحانی اضافه کرد که از مسوولان فعلی اجرایی کشور نیز کمک خواسته، اما "گزارش‌های کارگروه‌ها و مسوولان، فاصله زیادی با یکدیگر داشت".  به گفتۀ او مسوولان فعلی آمارهایی ارائه داده‌اند که با گزارش‌های کارگروه‌ها مطابقت ندارد.
 روحانی در پایان گفت: "مباحث زیادی درخصوص قیمت ارز، مشکلات بانک‌ها و یارانه‌ها وجود دارد که به دلیل نزدیکی به اذان مغرب، آنها را طرح نمی‌کنم و در فرصت دیگر با مجلس در میان می‌گذارم".
رادیو فرانسه