به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۲

روح‌الله حسینیان٬ نماینده مجلس:

آزادی موسوی، کروبی و زهرا رهنورد به ضرر دموکراسی است

روح‌الله حسینیان٬ نماینده مجلس می‌گوید میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و زهرا رهنورد «دشمن دموکراسی» هستند و «نباید اینقدر آزاد باشند که دموکراسی را به خطر بیندازند.»
آقای حسینیان در گفتگو با روزنامه شرق روز دوشنبه (هفتم امرداد) افزوده این سه نفر «برای دموکراسی ضرر دارند.»
وی گفته است: «من با آزاد شدن کسانی که بنای دیکتاتوری، بدعت و آشوب را در کشور پایه‌ریزی کردند، موافق نیستم.»
اظهارات وی در واکنش به درخواست علی مطهری٬ دیگر نماینده مجلس از حسن روحانی مبنی بر تلاش برای آزادی رهبران جنبش سبز و ارائه فرصت دفاع از خود در دادگاه بیان شده است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو٬ گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس درباره اخلال در سخنرانی ۲۲ بهمن سال ۹۱ علی لاریجانی در قم را «سطحی» خوانده است.
این نماینده تندروی مجلس در گفتگو با روزنامه اعتماد نیز گفته است: «همه اعضای این کمیته از وابستگان آقای لاریجانی بوده‌اند.»
وی با رد «بی‌طرفی» اعضای کمیته حقیقت‌یاب مجلس افزوده که «همه این‌ها مبتنی بر اظهارات یک نفر است که در دادگاه گفته من را تحت فشار قرار دادند و بیست و چهار ساعت من را در دستشویی نگه داشتند و من نمازم را هم در دستشویی خوانده‌ام.»
این نماینده مجلس درباره احساس خود پس از شنیدن حمله به سخنرانی حسن خمینی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و اکبر هاشمی‌رفسنجانی نیز گفته است: «از بعضی‌ها خوشحال شدم و از بعضی‌ها ناراحت.»
حسینیان اشاره‌ای به اینکه از حمله به کدام سخنرانی خوشحال و از حمله به کدام سخنرانی ناراحت شده٬ نکرده است.
قرار است امروز دوشنبه٬ گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس درباره ماجرای قم در صحن علنی مجلس قرائت شود.