به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۹۲

خودسوزی منجر به مرگ در میدان بهارستان

 یکی دیگر از پیروان یارسان در مقابل مجلس خود را به آتش کشید

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درادامه خودسوزی دو نفر از پیروان یارسان در برابر فرمانداری همدان در تاریخ ۱۱ و ۱۵ خردادماه، صبح روز جاری مورخ ۵ مردادماه یک جوان ۲۲ ساله به نام "محمد قنبری" از پیروان یارسان (اهل حق) اهل قزوین، در ادامه اعتراض به بی‌توجهی حکومت به مشکلات پیروان این دین، در برابر مجلس شورای اسلامی خود را به آتش کشید.


نامبرده توسط نیروهای امنیتی مجلس شورای اسلامی علی رغم درصد سوختگی بالا به بیمارستان مطهری تهران انتقال و تحت تدابیر شدید امنیتی و جلوگیری از هرگونه ملاقات و اطلاع رسانی بستری شد.

محمد قنبری که اهل قزوین بود، در این بیمارستان جان خود را از دست داد.

در مراسم خاکسپاری دونفر دیگر عدهٔ زیادی از پیروان این اقلیت دینی تهدید کرده بودند که در صورت عدم توجه به خواسته‌هایشان به خودسوزی ادامه خواهند داد.

هم اکنون عده زیادی از هم کیشان محمد قنبری در برابر بیمارستان مطهری تهران تجمع کرده‌اند. و لحظه به لحظه بر تعدادشان افزوده می‌شود.


خبرگزاری دانشجویان ایران نطز گزارش داده است پلیس پایتخت از شناسایی فردی که صبح امروز اقدام به خودسوزی کرده بود خبر داد.

بنابر این گزارش پلیس تهران با اعلام جزئیات بیشتری از حادثه خودسوزی فردی در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این فرد برابر تحقیقات به عمل آمده اهل استان قزوین و وابسته به فرقه دراویش بوده که صبح امروز (شنبه) از طریق پایانه مسافربری غرب وارد تهران شده و پس از تهیه بنزین در محل حادثه اقدام به خودسوزی کرده است.

به گزارش ایسنا، مقارن ساعت ۹:۱۵ صبح شنبه برابر اظهارات شاهدان عینی فردی در نزدیکی مجلس شورای اسلامی (بین ایستگاه مترو و دیوار مجلس) به طور ناگهانی و بدون هیچگونه صحبتی بوسیله یک بطری بنزین بدن خود را آغشته و سپس آتش می‌زند.