به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۲

روزنامه فیگارو ‌:

 احتمال تشدید اتهامات علیه استراس‌کان

همسر میلیونر استراس کان 


  بعد از مدت‌ها دوباره نام رییس سابق صندوق بین‌المللی پول به صفحه یک روزنامه‌های فرانسه از جمله «فیگارو» بازگشته است.

روزنامه‌های فرانسوی از دومنیک استراس‌‌کان با لفظ اختصاری «DSK» نام می‌برند. اینطور که فیگارو برای عکس یک خود تیتر زده به نظر می‌رسد استراس‌‌کان علاوه بر پرونده تجاوز، متهم به کمک به یک حلقه روسپی گری نیز شده است.

البته این پرونده سال گذشته به پرونده کارلتون مشهور شد. این حلقه در هتل کارلتون در کن تشکیل شده بود و نام استراس‌کان هم با آن پیوند خورد.
عکسی از استراس‌کان را در صفحه یک فیگارو می‌بینیم. در توضیح عکس آمده اگر این پرونده به سرانجام برسد «DSK» به 10 سال حبس محکوم خواهد شد. ناگفته نماند پرونده تجاوز استراس‌کان در نیویورک به سرانجام درستی نرسید. علت هم این بود که خدمه هتلی که «DSK» را متهم به تجاوز کرده بود نتوانست ادعاهای محکمه‌پسندی ارایه دهد و بیشتر ادعاهایش به منظور کسب شهرت بود. به هر حال آن ادعا توانست استراس ‌کان را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باز دارد و باعث کناره‌گیری‌اش از صندوق بین‌المللی پول شود.
تیتر یک فیگارو درباره اشتباهات و خطاکاری‌ها در ساخت‌وساز در سواحل فرانسه است. پای شهرداری‌های شهرهای مختلف در این اشتباهات به میان آمده است. سرمقاله فیگارو درباره روابط فرانسه و مالی است. سرمقاله‌نویس با عنوان بدترین اتفاق پیش‌روی فرانسه از مالی یاد می‌کند.