به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۲۸، ۱۳۹۲

تلاش احمدی‌نژاد برای ماندن در «پاستور»

«شما از کجا می‌دانید امسال، سال آخر دولت است؟» 

حلقه اول یاران احمدی نژاد

ابلاغ تشکیل «دفتر رییس‌جمهور سابق» با ۲۵ پست سازمانی 

«شما از کجا می‌دانید امسال، سال آخر دولت است؟» این جمله‌ای است که احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی خود که پیش از عید نوروز پخش شد خطاب به مجری گفت. جمله‌ای که کم‌کم هدف از بیان آن مشخص می‌شود چرا که او تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاست‌جمهوری با عنوان «دفتر رییس‌جمهور سابق» تاسیس کرده است. آنطور که سایت «اعتدال» گزارش کرده: «در این ساختار جدید که در تاریخ اول تیر 92 و طی نامه شماره 6070/92/200 و با امضای غلامحسین الهام به‌عنوان معاون توسعه مدیریت انسانی رییس‌جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است، شرح وظایف دفتر رییس‌جمهور سابق و تشکیلات تفصیلی و ساختار دفتر رییس‌جمهور سابق با  ۲۵ پست سازمانی مشخص در نظر گرفته شده است.»
غلامحسین الهام، دیروز تاسیس «دفتر رییس‌جمهور سابق» با  ۲۵ پست سازمانی را ابلاغ کرد.

نگرانی‌های ادامه‌دار از تحویل قدرت دولت دهم
نگرانی درباره عملکرد احمدی‌نژاد درخصوص واگذاری قدرت تا روزی ادامه داشت که احمدی‌نژاد پرچم ایران را به دست مشایی سپرد و در ستاد انتخابات همراه وی شد تا مرد حاشیه‌های دولت دهم ثبت‌نام کند. پس از آن نگرانی از واگذاری قدرت جای خود را به نگرانی از ردصلاحیت مشایی داد تا جایی که عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد برای مجلس روشن شده است، به اقدامات احمدی‌نژاد در حمایت از مشایی اشاره کرد و گفت: اما اگر از این قبیل اقدامات بخواهد در آینده انجام شود، مجلس برخورد اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد، مجلس با هرگونه اقدام غیرقانونی و خلاف قاعده‌ای که بخواهند انجام دهند تا کشور را با چالش و بحران روبه‌رو کنند، برخورد اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد. 
با ردصلاحیت مشایی اما نگرانی‌های پیشین جای خود را به تذکر درباره عدم دخالت دولت در برگذاری انتخابات دادند. با این حال پس از برگذاری انتخابات و انتخاب حسن روحانی باز هم با رفتار‌های عجیب‌وغریب و مصوبه‌های دقیقه 90 احمدی‌نژاد نگرانی از حضور مداوم او در پاستور و نحوه واگذاری قدرت از سوی دولت دهم بازگشته است. اینطور که به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد تصمیم ندارد از پاستور نقل‌مکان کند.
شرق