به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۲

گزارش کمیسیون پارلمانی بریتانیا

دولت بریتانیا به ایران و سوریه تجهیزات نظامی فروخته است 


کمیسیون کنترل صادرات تجهیزات نظامی در مجلس عوام بریتانیا در این گزارش اعلام کرده است که دولت بریتانیا 3000 مجوز برای صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش کل 18 میلیارد دلار به مقصد 27 کشور که موازین حقوق بشر را رعایت نمی کنند، صادر کرده، یا مجوزهای گذشته در این خصوص را تمدید کرده است.
در بین 27 کشوری که در لیست بریتانیا داری شرایط حساسی از نظر رعایت حقوق بشر هستند، تنها دو کشور کره شمالی و سودان جنوبی هیچ قراردادی در زمینه تسلیحات و تجهیزات نظامی با بریتانیا نداشته اند.
جمهوری اسلامی ایران 62 قرارداد با دولت بریتانیا داشته که بیشتر آنها برای تجهیزات" کریپتوگرافی" بوده که برای رمز نگاری و کشف رمز مورد استفاده قرار میگیرد.
روسیه نیز 27 لیسانس و قرارداد در زمینه تجهیزات "بیو تکنولوژی"، تفنگ دوربین دار، "لیزر" و تجهیزات برای هواپیماهای بدون سرنشین( درون) با دولت بریتانیا داشته است.
از همه جالب تر، در حالی که دولت بریتانیا بر اساس گزارش پارلمان این کشور، سه لیسانس جدید بهره برداری در زمینه تجهیزات نظامی، مانند دستگاه های ردیاب صوتی را در اختیار رژیم بشار اسد گذاشته است، دیروز ارسال برخی تجهیزات نظامی برای مخالفان رژیم بشار اسد را اعلام کرده است.
رادیو فرانسه