به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۹۲

ولادیمیر ولادیمیرویچ ، تو یک دروغگو هستی

نوجوان شانزده ساله اوکراینی ساعت هدیه ی پوتین را پس داد 
آن روز گفتی آرزویت صلح است اما به من دروغ گفتی و من به همین خاطر ساعت هدیه ات را پس فرستادم



یک نوجوان 16 ساله اوکراینی که 10 سال پیش در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در کشورش ساعتی هدیه گرفته بود، در پی اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه ، این ساعت را به رییس جمهور روسیه پس فرستاد و او را دروغگو خطاب کرد.

به گزارش عصر ایران "آندری سنکو" نوجوان 16 ساله اوکراینی در اکتبر 2004 و هنگامی که تنها 6 سال داشت این فرصت را یافت که جزء معدود شهروندان خردسال و یا بزرگسال اوکراینی باشد که از نزدیک با رییس جمهور روسیه ملاقات می کنند.

پوتین در آن سال به مناسبت شصتمین سالگرد پایان اشغال اوکراین از سوی ارتش آلمان نازی سفری به کی یف کرده بود و سنکو یکی از هزاران شهروندی بود که به صورت اینترنتی پرسشی از پوتین مطرح کرده بود و این فرصت برای او فراهم شده بود تا پرسش خود را از رییس جمهور روسیه ، به صورت حضوری بپرسد.

سنکو از پوتین پرسیده بود :بزرگ ترین آرزویش چیست ؟ و پوتین هنگامی که  او را از نزدیک به حضور خود پذیرفته بود در پاسخ به این پرسش گفته بود : آرزوی او برای کودکان و والدین آنها داشتن یک زندگی شاد توام با آرامش و صلح است.
اما سنکو اخیرا و پس از جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و انضمام آن به روسیه در پیام ویدئویی که ضمیمه ساعت هدیه اش به روسیه پست کرده است، به پوتین می گوید:
اگر اینجا از نزدیک تو را می دیدم، به تو می گفتم :ولادیمیر ولادیمیرویچ ، تو یک دروغگو هستی . تو آن روز گفتی آرزویت صلح است اما به من دروغ گفتی و من به همین خاطر ساعت هدیه ات را پس فرستادم."

وی همچنین عکس های خود با پوتین را که روی دیوار اتاقش بود از دیوار اتاق خود برداشت.
پوتین در جریان سفر سال 2004 خود به اوکراین در یک نشست خبری تاکید کرد که روسیه به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای همسایه و جمهوری های استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق ، احترام می گذارد.