به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۹۲

پشتیبانی از اعتصاب غذای دراویش

بازداشت گسترده ی دراویش تجمع کننده در مقابل دادستانی
 

سایت مجذوبان نور: بیش از ۵۰۰ درویش که در اعتصاب غذا به سر می‌بردند، توسط نیروهای یگان ویژه بازداشت و به نمازخانه کلانتری ۱۱۳ بازار تهران در اطراف محل دستگیری منتقل شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش ماموران امنیتی از این دراویش اقدام به تهیه عکس و فیلم کرده و سپس آنان را وادار به پر کردن فرم‌های بازجویی کرده‌اند، اما در جریان امتناع تعدادی از دراویش از پر کردن فرم‌ها، نیروهای امنیتی آنان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

همچنین گزارش شده که زنان بازداشت شده در این روز که جمعیتی هشتاد نفره را تشکیل می‌دادند همگی آزاد شده‌اند اما مردان درویش هنوز در بازداشت هستند.

خانواده های دراویش زندانی پیشتر اعلام کرده بودند که امروز (۱۷ اسفند) در برابر دادستانی تجمع خواهند کرد تا “به بی توجهی مقام های قضایی به سلامتی و درمان زندانیان” اعتراض کنند.

در روزهای گذشته بیش از دو هزار نفر از دراویش در ایران اعلام کرده اند که در حمایت از اعتصاب غذای ۹ درویش زندانی، در خانه خود به اعتصاب غذا دست خواهند زد.

همچنین گزارش شده که همسر امیر اسلامی وکیل زندانی دراویش گنابادی به دلیل اعتصاب غذای خانگی در حمایت از حقوق همسر زندانی‌اش دچار تشنج و بیهوشی شد. امیر اسلامی اینک سومین سال از هفت سال و نیم زندانی را که قاضی صلواتی به دلیل دفاع وی از حقوق دراویش صادر کرده بود می‌گذراند و همراه با نه درویش دیگر در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
 
 
حضور مادر ستار بهشتی، همسر عبدالفتاح سلطانی و نرگس محمدی در اجتماع مقابل دادستانی
 
 

مادر ستار بهشتی وبلاگ نویس مقتول، معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی وکیل زندانی و نرگس محمدی فعال سیاسی به جمع گردهم‌آمدگان مقابل دادستانی تهران پیوستند.
به گزارش مجذوبان نور، پیش از این نسرین ستوده و آرش صادقی نیز در این گردهمایی که توسط نیروهای امنیتی به اغتشاش کشیده شده است حاضر شده بودند اما نسرین ستوده با گاز اشک آور مورد تهاجم ماموران قرار گرفت و آرش صادقی نیز بازداشت و به کلانتری ۱۱۳ بازار منتقل شد.
یادآور می‌شود از هفته گذشته خانواده زندانیان سیاسی و دراویش زندانی در فراخوانی مشترک اعلام کرده بودند که برای پی گیری خواسته‌ها و مطالبات زندانیان سیاسی و عقیدتی مقابل دادستانی تهران حضور خواهند یافت.