به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۹۲

بیانیه نسرین ستوده

در حمایت از دراویش و سایر زندانیان سیاسی 
نسرین ستوده – وکیل دادگستری و زندانی سیاسی سابق – با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌قید و شرط دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی شد.
این وکیل دادگستری که خود روزها برای احقاق حقوق قانونی‌اش در زندان اوین به اعتصاب غذا دست زده بوده است، در این بیانیه نوشته است: ” مسئولین جمهوری اسلامی ایران به جای رسیدگی به خواسته ی قانونی آن‌ها که کمترین حق یک زندانی است، دست به تبعید زندانیانی زده است که با هر قرائتی از قانون باید فورا و بی‌قید وشرط آزاد شوند.”
گفتنی است خانم ستوده از جمله چهره‌های حاضر در تجمع روز شنبه دراویش گنابادی مقابل دادستانی تهران بود.

متن کامل بیانیه خانم ستوده که در اختیار سایت مجذوبان نور قرار گرفته در زیر آمده است:

زندانیان وجدان، ناعادلانه به بند کشیده می شوند و خانواده‌ها و وکلای‌شان نیز
تعدادی از دراویش و وکلای آنان به حبس‌های طولانی مدت و ناعادلانه محکوم شده اند و هم اکنون قریب ۳ سال است که تحت فشارهای شدید امنیتی در زندان به سر می برند .
اراده ی غیرقانونی ومداخله گری که طی این سال‌ها شرایط دشوار را بر زندانیان وجدان تحمیل کرده است، در آخرین اقدام از معالجات آن‌ها در شرایط اضطراری جلوگیری به عمل آورده است. این در حالی است که مطابق قانون باید زندانیانی را که دارای بیماری صعب العلاج هستند آزاد نمایند.
بسیاری از زندانیان سیاسی که هم اکنون در زندان‌های ایران به سر می برند از بیماری‌های صعب العلاجی رنج می برند که باید فورا جهت درمان آزاد شوند و این در حالی است که حتی از مداوای آنان جلوگیری به عمل می آید.

دراویش و وکلا ی آن‌ها در اعتراض به شرایط مخاطره آمیزی که برایشان ایجاد کرده بودند، دست به اعتصاب غذا زدند. مسئولین جمهوری اسلامی ایران به جای رسیدگی به خواسته ی قانونی آن‌ها که کمترین حق یک زندانی است، دست به تبعید زندانیانی زده است که با هر قرائتی از قانون باید فورا و بی‌قید وشرط آزاد شوند.

فرشید یداللهی و رضا انتصاری دو تن از وکلا ی دراویش به زندان رجایی شهر منتقل شده اند . تبعیدی غیر قانونی. و خانواده‌های ایشان باز داشت شده اند !!

وکیل شجاع و آزاده، عبدالفتاح سلطانی نیز پیش از این در اعتراض به بی‌اعتنایی به بیماری‌های زندانیان وجدان، به همراه ۶ تن دیگر از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بودند.
لذا ضمن تکرار در خواست آزادی کلیه ی زندانیان سیاسی، مجددا از خواسته ی به حق زندانیان مبنی بر رسیدگی به وضعیت بیماران زندانی حمایت نموده تا از این طریق شرایط پایان دادن به اعتصاب غذای آنان و خانواده‌ها و همراهان‌شان در بیرون از زندان فراهم شود و به مخاطراتی که آن‌ها را تهدید می کند پایان داده شود.
نسرین ستوده
زندانی سیاسی سابق