به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۳

مهدی کروبی در سه سال اخير چند بار مورد جراحی‌های مختلف قرار گرفته است.

دیدار نوروزی خانواده مهدی کروبی با او 

فرزند مهدی کروبی از ديدار اين رهبر زندانی جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۸۸ با خانواده خود در آستانه سال نو، ۱۳۹۳، خبر داد.

محمدحسين کروبی در صفحه خود در وب‌سایت فيس‌بوک نوشت که اين ديدار روز پنج‌شنبه، ۲۹ اسفند، و هنگام تحويل سال انجام شده و خانواده آقای کروبی در آن حضور داشتند.

آقای کروبی افزوده است که پدرش از «وضعيت جسمی و روحی خوبی» برخوردار بوده و او در این دیدار توانسته است «آخرين اخبار کشور و فساد فاجعه‌آميزی که در دولت گذشته بر سر اين کشور آمده» را با پدرش در ميان بگذارد. 

فرزند آقای کروبی نوشته است که او نيز در اين ديدار، سال نو را به مردم ايران، زندانيان سياسی و عقيدتی و خانواده‌های آنها تبريک گفته و افزوده است: «آن چيزی که مرا خيلی عذاب می‌دهد اين است که آيندگان و تاريخ چه قضاوتی درباره ما خواهند کرد؟ و اين که سوال کنند چه عاملی باعث اين همه انحراف در انقلاب شد٬ در حالی که بنيانگذار آن نظام يک مرجع تقليد فيلسوف و عارف بود و توانست با نفوذ معنويش انقلاب را پيروز کند.»

به نوشته محمدحسين کروبی، آقای کروبی در پايان اين ديدار ابراز اميدواری کرده است که «خداوند در اين سال جديد٬ سرافرازی٬ موفقيت و آسايش را به مردم ايران عطا نمايد».

فرزند آقای کروبی همچنين در این باره به خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، گفته است که او و خانواده مهدی کروبی «نيم ساعت قبل از لحظه تحويل سال و به مدت سه ساعت و نيم» در منزل او حضور داشتند.

به گفته آقای کروبی، در اين ملاقات «برای نخستين بار هيچ کدام از مامورين در جمع خانواده حضور نداشتند و در طبقه پايين مستقر بودند».

مهدی کروبی از نزديکان روح‌الله خمينی در سال‌های پيش از انقلاب ۱۳۵۷ تا هنگام مرگ او بوده که پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، مسئوليت‌های مهمی مانند رياست دو دوره مجلس شورای اسلامی، رياست بنياد شهيد و عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.

آقای کروبی در کنار ميرحسين موسوی، يکی از دو نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره دهم رياست جمهوری، در سال ۱۳۸۸ بود که حاضر به پذيرش پيروزی محمود احمدی‌نژاد نشد و اعلام کرد که در انتخابات تقلب شده است.

او سپس همراه با آقای موسوی، رهبری جنبش اعتراضی‌ای که به جنبش سبز مشهور شد را بر عهده گرفت و از وقوع تجاوزهای جنسی و شکنجه در زندان‌های ايران خبر داد.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از زمستان ۱۳۸۹ و پس از آن که از طرفداران خود دعوت کردند تا در حمايت از انقلاب‌های مصر و تونس به خيابان‌ها بيايند، در خانه‌های خود حبس شدند.

زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، همسران آنها نيز در اين حبس با آنها همراه بودند، اگرچه خانم کروبی پس از مدتی آزاد شد.

آقای کروبی اما بعد از چند ماه از خانه خود به ساختمان‌های ويژه وزارت اطلاعات که به «خانه امن» مشهور هستند منتقل شد تا بهمن‌ماه سال گذشته که به دنبال درخواست مکرر خانواده‌اش به منزل مسکونی خود بازگشت تا حبسش در آنجا ادامه پيدا کند.

او در سه سال اخير چند بار مورد جراحی‌های مختلف قرار گرفته است.