به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۴

توصیه ی خامنه ای به حسن روحانی: در کار شورای نگهبان دخالت نکنید

 آیت‌الله خامنه‌ای درخواست حسن روحانی را رد کرد
 دیدار امروز رییس‌جمهور با رهبر ایران در ساعت ۱۱ صبح صورت گرفته و رییس‌جمهور خواستار مداخله رهبری و توصیه به شورای نگهبان برای تجدیدنظر در بررسی رد صلاحیت‌های گسترده توسط هیئت‌های نظارت شده است.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای ضمن رد درخواست حسن روحانی بر اجرای آن‌چه که «قانون» خوانده و توسط شورای نگهبان در حال اعمال است، تاکید نموده است. هم‌چنین وی به حسن روحانی توصیه کرده که در کار شورای نگهبان دخالت نکند تا «مسیر قانونی» انجام شود.
آیت‌الله خامنه‌ای در حالی این توصیه را به حسن روحانی رئیس‌جمهور کرده که آن‌چه توسط شورای نگهبان در حال انجام است، بیشتر عملکردهای سلیقه‌ای، سیاسی و جناحی است که به همه چیز شباهت دارد جز قانون!
بر اساس همین گزارش گفته می‌شود فردا دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات با رهبر ایران ملاقات خواهند کرد. این خبر در حالی مخابره شده که همزمان با ملاقات دست اندرکاران برگزاری انتخابات با رهبر ایران، قرار است هیئت رئیسه و اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کنند.
دیدار فردا صبح شورای‌عالی اصلاح‌طلبان با هاشمی رفسنجانی برای متقاعد کردن وی به ملاقات با رهبری و توصیه به شورای نگهبان برای تجدیدنظر در رفتارهای سلیقه‌ای و جناحی آن صورت خواهد پذیرفت.
هم‌چنین در ادامه تلاش‌ها برای متقاعد کردن شورای نگهبان به انجام «رفتار قانونی» در دو انتخابات پیش رو، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی رییس جمهور در تماس‌هایی با احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه‌رو عضو «فراکسیون رهروان ولایت» نزدیک به علی لاریجانی اعلام داشته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است که با اعلام نتایج رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان، ستاد اصلاح طلبان در تهران که ریاست آن را «علی صوفی» بر عهده داشته، عملا تعطیل گردیده و سایر احزاب اصلاح‌طلب نیز فعالیت انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. در این میان تنها حزب مردم‌سالاری به دبیرکلی مصطفی کواکبیان (که تایید صلاحیت شده) قرار است با ائتلاف برخی از اصول‌گرایان میانه‌رو و چهره‌های مستقل با الگو از انتخابات مجلس نهم، به ارائه لیست در تهران و سایر شهرها و حمایت از کاندیداهای معتدل بپردازد. 
گزارش خبرنگار «سحام»،