به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۴

جان کری وزیر خارجه آمریکا:

 بخشی از اموال آزاد شده ایران نصیب تروریست‌ها خواهد شد

جان کری وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه ۲۲ ژانویه در مصاحبه‌ای گفته است، احتمال دارد بخشی از میلیاردها دلاری که با کاهش تحریم های اقتصادی در اختیار ایران قرار می گیرد، به دست گروه های تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران برسد.
کری که در حاشیه نشست مجمع اقتصادی جهان در داووس سویس، با رسانه هخا مصاحبه می کرد ضمن اعتراف به اینکه بخشی از اموال آزاد شده ایران به دست سپاه پاسدارن و برخی گروهها که تروریست تلقی می شوند خواهد رسید، گفت:
«هیچ کس نمی تواند بگوید که بخشی از اموال آزاد شده به دست تروریستها نخواهد رسید اما دسترسی ایران به میلیاردها لار فعالیت های این کشور در منطقه را تغییر نخواهد داد».
وزارت خزانه داری آمریکا اموال آزاد شده ایران را حدود 52 میلیارد دلار برآورد کرده است.
گفتنی است که وزارت امور خارجه آمریکا برغم در خواست‌های مکرر کنگره هنوز «سپاه پاسداران ایران» را در لیست "سیاه" قرار نداده است. اما در مقابل وزارت خزانه داری آمریکا از سال 2007 تاکنون «سپاه قدس» وابسته به سپاه پاسداران که عملیات برون مرزی را به عهده دارد و همچنین حزب الله لبنان مورد حمایت ایران را نهادهایی تروریستی اعلام کرده است.
وزیر خارجه آمریکا افزود:«اگر بار دیگر برایمان ثابت شود که ایران به گروههای تروریستی کمک کند، در آن صورت ایران با کنگره و دیگر مخالفان توافق روبرو خواهد شد».
دبی-العربیه.نت فارسی