به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۴

واکنش ملکه اردن به کاریکاتور شارلی ابدو


رانیا عبدالله، ملکه اردن، در توییتر خود به کاریکاتور اخیر مجله شارلی ابدو از آیلان کردی، کودک پناهجوی سوری که در دریا غرق شد، واکنشی تند و انتقادی نشان داده است.
شارلی ابدو در کاریکاتور خود پرسیده است که اگر آیلان بزرگ می‌شد چه اتفاقی برای او می‌افتاد و در پاسخ گفته که او احتمالا شبیه کسانی می‌شد که در تعرض‌های جنسی شب سال نو میلادی در آلمان نقش داشتند. این حملات و تعرض‌ها در شهر کلن انجام شد و پناهجویان مقصر اصلی آن معرفی شدند.







توییت ملکه رانیا

ملکه اردن در تصویری در توییتر خود همان سوال شارلی ابدو را مطرح کرده اما با چاپ طرحی نوشته است که او می‌توانست دکتر یا معلم شود.
کاریکاتو شارلی ابدو جنجال‌ها و انتقادات زیادی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت که عمدتا این نشریه را به "نژادپرستی" متهم می‌کردند.


بدو درباره آیلان واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت

آیلان کردی، کودک پناهجوی سوری که در دریا غرق شد و انتشار تصاویر جسدش در کنار آب در صدر خبرهای رسانه‌ها قرار گرفت، در چند ماه گذشته یکی از سوژه‌های شارلی ابدو بوده است.
کاریکاتور اخیر حدود یک هفته بعد از اولین سالگرد حمله به دفتر شارلی ابدو چاپ شد. در آن حمله که توسط اسلامگریان تندرو انجام شد ۱۰ نفر از کارکنان شارلی ابدو کشته شدند.

بی بی سی