به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۶، ۱۳۹۴

آيت الله موحدي‌کرماني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

مبادا آمريکا از روح ظريف دولت شما سوء استفاده کند

موحدي کرماني به دولت توصيه کرد: با يک اقدام متقابل، آمريکا را ادب کنيد و کاري کنيد که آنها بفهمند شما دولتي جدي و شجاع هستيد.

مبادا دشمن از روح لطيف و ظريف شما سوءاستفاده کند و مبادا وفاداري شما را به ترس ترجمه کند.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به جنايات و اقدامات عربستان سعودي در منطقه، گفت: عربستان با جنايات فراوانش و حماقت‌هايش، قطعاً به سقوط نزديک شده است.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه بايد در مقابل زورگويي و عهدشکني آمريکا واکنش نشان بدهيم، گفت:
مبادا آمريکا از روح ظريف دولت سوء استفاده کند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به سالگرد فرار تاريخي محمدرضا پهلوي از کشور در سال 57، اظهار کرد: سرنوشت نهايي تمام جانيان مانند پهلوي است؛ يعني يا بايد فرار کنند يا به دست ملت خودشان مانند صدام اعدام شوند.
خدا کند چنين سرنوشتي براي حکام ستمگر اسرائيل، آمريکا و آل‌سعود رقم بخورد.
وي افزود: اين حکام ستمگر به خصوص آل‌سعود بايد منتظر چنين روزي باشند؛ يعني يا اعدام در پيش دارند يا فرار؛ اين خاندان کثيف هم مانند خاندان پهلوي بايد فرار کنند و بروند.

وي با اشاره به موضوع خارج کردن قلب رآکتور اراک و انجام تعهدات در چارچوب برجام توسط ايران، گفت:
اميدوارم هيئت ايراني برنامه‌هايش را طوري انجام دهد که مردم را خوشحال کند.

موحدي کرماني به موضوع دستگيري تفنگداران آمريکايي توسط نيروي دريايي سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها وارد آب‌هاي سرزميني ايران شدند و در عين حال مدعي هستند که ما اشتباهي وارد آب‌هاي ايران شديم ولي هر چه هست، آفرين به نيروهاي دريايي جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران که با شهامت و قدرت از مرزهاي ايران دفاع مي‌کنند.

وي افزود: سپاه پاسداران با قدرت و شهامت تفنگداران آمريکايي را محاصره و دستگير کرد و اين يک پيام روشن براي آمريکا و ساير کشورها است که ايران کشوري قوي و مقتدر است و اِعمال قدرت مي‌کند و در عين حال در جاي خودش رافت اسلامي را هم به خرج مي‌دهد.

موحدي کرماني تصريح کرد: مردم بايد بدانند و مسئولين بايد باور داشته باشند که آمريکايي‌ها دست از زورگويي و قلدري برنمي‌دارند.
دولت آمريکا يک دولت طاغوت است و زور مي‌گويد، دبه مي‌کند، نقض پيمان مي‌کند و نقض عهد انجام مي‌دهد و اگر تحريم‌ها را هم بردارد، با عنوان ديگري آنها را مجددا تحميل مي‌کند؛ خب بنابراين با اين دولت زورگو چه بايد کرد؟

وي گفت: بايد ببينيم اسلام در اين رابطه به ما چه مي‌گويد. قرآن کريم مي‌فرمايد
«اگر تسليم ظالم شديد و ملاحظه حال او را کرديد، ظالم، ظلم را بيشتر مي‌کند».

وي افزود: تا کي مي‌خواهيم اين برنامه را در پيش بگيريم که آنها به ما بگويند آفرين که به تعهداتتان عمل کرده‌ايد، اما از طرفي آنها تعهدات خود را بشکنند و به آن عمل نکنند.  

قرآن به ما دستور داده که انظلام و پذيرش ظلم به مانند ظلم، گناهي بزرگ محسوب مي‌شود.موحدي کرماني با بيان اينکه نبايد اين‌طور باشد که دشمن عهدشکني ‌کند و ما در مقابل آن هيچ ‌کاري انجام ندهيم، اظهار کرد: ما بايد عکس‌العمل نشان بدهيم و در مقابل زورگويي آنها بايستيم و واکنشي درخور داشته باشيم.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد:
قرآن مي‌فرمايد «در عهدنامه‌ها و تعهدات با دشمن، تا آنجايي که آنها ايستادند، شما هم بايستيد.» در جاي ديگر مي‌فرمايد «با مشرکين در کنار مسجدالحرام نجنگيد و حرمت خانه خدا را حفظ کنيد، اما اگر آنها با شما جنگيدند، شما هم بجنگيد، مقابله به مثل کنيد و خونشان را هم بريزيد و نگوييد که آنها، ما را کشتند ولي ما بنابر حفظ حرمت مسجدالحرام، آنها را نمي‌کشيم».

البته قرآن مي‌فرمايد «به اندازه تجاوز دشمن، با او مقابله کنيد و نه بيشتر»؛ يعني قرآن به اصل عدالت در اين رابطه اهميت زيادي مي‌دهد.وي با بيان اينکه تاکيد قرآن بر اين است که در مقابل متکبر، تکبر داشته باشيد و تواضع نکنيد، تصريح کرد: يعني اگر دشمنان دبه کردند و نقض عهد انجام دادند، شما هم نقض عهد و دبه کنيد.

موحدي کرماني به دولت توصيه کرد: با يک اقدام متقابل، آمريکا را ادب کنيد و کاري کنيد که آنها بفهمند شما دولتي جدي و شجاع هستيد.
مبادا دشمن از روح لطيف و ظريف شما سوءاستفاده کند و مبادا وفاداري شما را به ترس ترجمه کند.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به جنايات و اقدامات عربستان سعودي در منطقه، گفت: عربستان با جنايات فراوانش و حماقت‌هايش، قطعاً به سقوط نزديک شده است.
شهادت شيخ نمر در منطقه و جهان، عکس‌العمل‌هاي بسياري داشت و قطعاً اين اتفاق، وضع حکام سعودي را تغيير مي‌دهد و اين ظلم‌ها اجازه نمي‌دهد که اين حکومت باقي بماند.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات تاکيد کرد: ما امروز در يک مقطع بسيار حساسي هستيم و امتحان سختي را در پيش داريم.
انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي مسئله ساده‌اي نيست.
شما ديديد رهبر معظم انقلاب خطر نفوذ سياسي، اقتصادي و فرهنگي آمريکا را بيان کردند و سپس نيز فرمودند اگر آمريکا بتواند در مجلس هم نفوذ مي‌کند؛ اين يک هشدار جدي است و بايد مراقب بود.
وي افزود: بايد انسان‌هايي به مجلس راه پيدا کنند که امتحان خودشان را در انقلاب پس داده و تبعيت از ولي‌فقيه را نيز نشان داده باشند و انسان‌هايي باشند که از آمريکا نترسند و همانند مقام معظم رهبري به جنگ با آمريکا بيايند.