به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۲۳، ۱۳۹۴

یادداشت شماره ۵۵۹ ـ هوشنگ طالع


« تبت یدا ... »

به دنبال خروج اورانیوم غنی شده از کشور ، آمریکایی‌ها دست به کارهایی زدند که نقض آشکار برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک برای به بند کشیدن واسارت ملت و مردم ایران ) بود .
 در برابر دولت جمهوری اسلامی نه تنها گامی بر نداشت ؛ بلکه با « «نرم‌تنی» بر « کبر و گردن‌کشی » خصم افزود .

در این راستا بود که چاکران « ترک و عرب » آمریکا در منطقه گستاخ شدند و با اعلام اتحاد استراتژیک ، طرح اعدام آیت الله العظمی نمر را به اجرا گذاردند و به دنبال آن در موقعیت‌های گوناگون « سلطان اردوغان » آقای حسن روحانی را با زشت‌ترین واژگان مورد تحقیر قرار داد و ...
این‌بار نیز به دنبال بیرون کشیدن « قلب » واکنش‌گر آب سنگین اراک ، حکومت آمریکا ، دو ناوچه‌ی مسلح را با 10 سرنشین وارد آب های سرزمینی ایران در جزیره‌ی فارسی کرده است  ؛ تا با حادثه آفرینی بتوانند از اجرای تعهدات در برجام شانه خالی کند و در ضمن میزان آمادگی دولت یازدهم را برای دفاع از منافع ملی ایران بسنجد و یا به گفته‌ی دیگر : درجه‌ی « نرمی » آن را اندازه‌گیری کند .
اگر این گام دشمنانه نیز به بار ننشیند و دولت یازدهم به شیوه‌ی « مرضیه‌ی همیشگی » عقب نشینی کند ، آمریکا گام‌های  دیگری برخواهد داشت تا پس از اطمینان کامل از نابودی صنایع هسته‌ای ایران و نیز خروج ذخیره‌ی اورانیوم غنی شده  ، شانه از زیر بار تعهدات خود خالی کنند . البته خیلی هم طبیعی است . زیرا ، ملت و مردم ایران به دست دولت یازدهم « خلع سلاح » شده است و برای درازمدت ، امکان نشان دادن واکنش مناسب را ندارد  : « تبت یدا ابی‌لهب و تب »

چهارشنبه 23 دی‌ماه 1394 ـ هوشنگ طالع