به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۰۳، ۱۳۹۴

تماس تلفنی از شورای نگهبان با کاندیداهای خبرگان:

یا انصراف یا ردصلاحیت
روز گذشته افرادی از طرف شورای نگهبان با تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تماس گرفته اند و از آنها خواسته اند از انتخابات انصراف دهند و در غیر این صورت ردصلاحیت ایشان اعلام خواهد شد.
بر اساس گزارش منابع کلمه، در تماس تلفنی دیروز افرادی از شورای نگهبان با کاندیداهای خبرگان در قم و برخی دیگر از شهرستان ها، به آنها اعلام شده که شما به طور قطعی ردصلاحیت شده اید و تا قبل از روز یکشنبه چهارم بهمن ماه که قرار است نتیجه بررسی صلاحیت ها از طرف شورای نگهبان اعلام شود، فرصت دارید که به طور محترمانه انصراف دهید!
در برخی تماس ها به کاندیداهایی که بعضا از استادان قدیمی و سرشناس حوزه هستند، اعلام شده که شما صلاحیت علمی ندارید و نمره آزمون کتبی شما کمتر از حد نصاب بوده است. شورای نگهبان از این کاندیداها خواسته که انصراف دهند تا کم سوادی! آنها اعلام نشود.
به نظر می رسد این تماس ها و برخوردها که تعجب بسیاری از فضلا و بزرگان حوزه را نیز به دنبال داشته، گام دوم در زمینه سازی برای اعلام ردصلاحیت های گسترده در انتخابات خبرگان پس از دعوت نکردن عده ای برای امتحان است و این بار قرار است حذف باقی مانده رقبای سیاسی به بهانه نمره نیاوردن صورت گیرد.
کلمه