به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۹۶

اعتراض کارگران فولاد اهواز؛

یکی از کارگران 'توسط خودرو زیر گرفته شد' 
کارگران گروه ملی فولاد اهواز در ادامه اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود امروز هم
مقابل استانداری خوزستان تجمع کرد‌ه‌اند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در جریان اعتراض‌های روز گذشته کارگران در یکی از خیابان‌های کیانپارس اهواز، یکی از کارگران معترض "توسط یک خودرو زیر گرفته و مصدوم شده است."
کارگران معترض می‌گویند: "فشار اقتصادی، عدم تأمین نیازهای خانواده، هزینه درمان و مشکلات عدیده ی دیگر که ناشی از عدم پرداخت مطالبتشان است از دلایل تجمع اعتراضی آنان است."
این اعتراضات نزدیک به یک ماه است که در حال برگزاری است. استاندار خوزستان امروز یکشنبه ۲۷ اسفند وعده داده که تا فردا بخشی از مطالبات این کارگران پرداخت خواهد شد.

کارگران معترض در هفته نخست تجمات خود از امام جمعه اهواز خواستند که به مشکلات صنفی از جمله عقب افتادن سه ماه حقوق و سنوات کارگران توجه کند.
میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز نیز در واکنش در حمایت از این کارگران گفته بود: "مسؤولان باید با حل مشکل واحد‌های تولیدی و با انتخاب مدیران سالم و کوشا، حقوق قشر محروم کارگران را رعایت کنند."
در هفته سوم تجمع این کارگران تعدادی از آنها بازداشت شدند و فرهاد افشارنیا، رئیس دادگستری استان خوزستان، علت بازداشت‌ها را "تجمع غیرقانونی و بدون مجوز" اعلام کرد.
آقای افشارنیا گفت که کارگران می‌دانند که این کارخانه ورشکسته است و با تجمع مشکل حل نخواهد شد. کارگران بازداشتی مدتی بعد آزاد شدند.
گروه ملی صنعت فولاد توسط گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌شد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد. اکنون مسئولان می‌گویند شرکت ورشکست شده است.
بی بی سی  فارسی