به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۷

نامه ی مائده سلطانی (دختر عبدالفتاح سلطانی) دربارهً حقوق زندانیان سیاسی و اعتصاب غذای پدرش

اعتصاب غذا
در زندان‌های ایران حقوق شهروندی زندانیان به راحتی‌ زیر پا گذشته میشود.  مواجهه با تبعیض و قانون شکنی‌های پی‌ در پی‌ بخش بزرگی‌ از زندگی‌ روزمره آنها شده. 
طبق ماده ۵۲۰ آیین‌ دادرسی کیفری هر زندانی ماهی‌ ۳ روز حق مرخصی دارد. این ماده قانونی‌ برای زندانیان را رعایت نمی‌شود. در جایی هم که رعایت میشود از قانون خارج شده و مصداق تبعیض است. مثلا به وابستگان دولت سابق یعنی‌ دولت آقای احمدی‌ نژاد که به دلیل جرائم  مالی و اختلاس در حبس هستند مرخصی‌های طولانی‌ مدت داده شده،
یکی‌ از آنها ۵ سال است که به نام مرخصی خارج از زندان است. این در حالی‌ است که در بین زندانیان سیاسی عقیدتی کسانی‌ هستند که نزدیک به ۲۰ سال است حتا یک روز هم به مرخصی نرفته اند.

به دلیل اعتراض به این برخورد تبعیض آمیز مسئولین، پدرم از فردا به اعتصاب غذا دست خواهد زد. او این تصمیم را در حالی‌ گرفته است که دادستان تهران که مرجع تصمیم گیرنده در مورد مرخصی زندانیان است قول برخورداری از حق مرخصی نوروزی به وی داده بود.
از چند روز پیش که مادرم برای درخواست مرخصی و کارهای اداری در دفتر دادستانی و قبل از آن در دفتر دادیار حضور پیدا کرده بود، امکان ملاقات خانواده‌ها به وی وجود ندارد. گویی در را به روی خود بسته اند تا چشمشان به دیدار سیمای خانواده‌های حق طلب در آستانه سال نو نیفتد.

دادستان تهران آقای جعفری دولت آبادی با اعمال فراقانونی خود بارها نشان داده که مطیع دستورات حضرات نیروهای امنیتی است.

با امید به سلامتی‌ همهٔ زندانیان سیاسی نامهٔ پدرم را در انتهای این نوشته قرار دادم و سالی‌ پر از صلح و با اراده آهنین برای برقراری عدالت برای همهٔ مردم ایران آرزو می‌کنم.

 نامه عبدافتاح سلطانی از زندان اوین:
 ملت شریف ایران؛ درود بر شما!
ضمن عرض تبریک نوروز خجسته به اطلاع می رساند:
از آنجا که وجود برخی تبعیض های ناروای حاکم بر جوّ زندان، به گونه ای می باشد که عده از زندانیان از جمله رانتخواران،اختلاس گران و وابستگان به قدرت از امتیازاتی برخوردار هستند که برای بسیاری از زندانیان عادی و (سیاسی-عقیدتی) در نظر گرفته نمی شود و با توجه به عدم رعایت حقوق شهروندی مورد ادعای دولت و مداخله برخی مامورین وزارت اطلاعات آقای روحانی در تصمیم گیریهای مربوط به زندانیان(سیاسی - عقیدتی) به نحوی که دادستان تهران نیز تحت تاثیر اظهار نظرها و خواسته های آنان از رعایت پاره ای از حقوق قانونی زندانیان مذکور سر باز می زند.
اینجانب علیرغم اینکه قصد نداشتم این ایام شادی و سرور را به کام عزیزان تلخ نمایم و بر خلاف میل باطنی، در اعتراض به این قبیل رفتارهای ناعادلانه و تبعیض آمیز از تاریخ ۱/۱/ ۹۷ اعتصاب غذا می نمایم و مسئولیت عواقب ناگوار آن به عهده رئیس جمهور ،رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات مسئول خواهد بود.           
  عبدالفتاح سلطانی بازداشتگاه اوین
        ۲۹/ ۱۲/ ۹۶