به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۷

فرانسه: اعتصاب سراسری در بخش دولتی؛ امانوئل ماکرون در برابر بزرگترین آزمون اجتماعی قرار دارد

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اصلاحات دولت امانوئل ماکرون در زمینه تغییرات در شرایط استخدام و بازنشستگی، همچنین کاهش هزینه‌های دولتی فراخوان دادند. هزاران تن از کارکنان بخش‌های خدمات عمومی در فرانسه، روز پنج‌شنبه ۲۲ مارس/ ۲ فروردین، در پاسخ به این فراخوان دست به اعتصاب زدند.


 ده ماه پس از ورود امانوئل ماکرون به کاخ الیزه (مقر ریاست‌جمهوری در فرانسه)، هزاران تن از کارکنان بخش‌های خدمات عمومی، از جمله کارکنان بخش خدمات درمانی، معلم‌ها، کارکنان فرودگاه‌ها، همچنین بخش حمل و نقل و راه‌آهن فرانسه، اقدام به اعتصاب نمودند.
بدنبال این اعتصاب سراسری، دست‌کم نیمی از پروازهای فرودگاه‌های فرانسه لغو شدند. همچنین اعتصاب در بخش آموزش و پرورش فرانسه هم بسیاری مدارس در این کشور را به تعطیلی کشانید. وضعیت ترافیکی قطارهای بین‌شهری فرانسه هم، بدلیل اعتصاب لوکوموتیورانان در اعتراض به تغییر و انجام اصلاحات در قانون استخدام، بسیار مختل گزارش شده است.
امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، در ادامه وعده‌های انتخاباتی خود در راستای اصلاحات در قوانین کشور، همچنان بر لزوم انجام تغییرات وسیع و بنیادین تاکید دارد اما این سیاست‌ها با اعتراض‌های وسیعی همراه بوده است.
اعتصاب سراسری روز پنج‌شنبه در فرانسه هم که به دعوت اتحادیه‌های کارگری برگزار شد، نخستین مرحله از فراخوان اتحادیه‌های کارگری در واکنش به سیاست‌های اصلاحی دولت است. اتحادیه‌های کارگری از اعتصاب امروز (پنج‌شنبه) بعنوان بزرگترین آزمایشِ پیش‌ِروی رییس‌جمهوری فرانسه یاد کردند.

رادیو بین المللی فرانسه