به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۷

عذرخواهی "مارک زاکربرگ" مدیر عامل فیسبوک

روزهای سیاه فیسبوک

هزاران آمریکایی که در میان آنها چهره های مشهور و نامداری نیز دیده می شود در روزهای گذشته برای اعتراض حساب های کاربری فیسبوک خود را بسته اند.
ارزش سهام فیسبوک از هفته گذشته بیش از 58 میلیارد دلار سقوط کرده است.


به گزارش عصرایران به نقل از آسوشیتدپرس، در پی افشای سوء‌استفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک و افشای اطلاعات بیش از 50 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی، ارزش سهام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان در ظرف مدت زمان یک هفته بیش از 58 میلیارد دلار سقوط کرد.
این سقوط در پی فروش سهام از سوی هزاران سهامدار فیسبوک به نشانه اعتراض روی داده است.
همچنین هزاران نفر از اعضای این شبکه اجتماعی به نشانه اعتراض به فیسبوک در عدم امانتداری اطلاعات شخصی‌شان، حساب‌های کاربری خود را غیر فعال کرده‌اند.
بحران اعتبار فیسبوک از آنجایی آغاز شد که " کمبریج آنالیتیکا" یک شرکت مشاوره سیاسی متهم به دریافت اطلاعات خصوصی بیش از 50 میلیون کاربر فیسبوک در ایام انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و استفاده از این اطلاعات شخصی به نفع پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات شد.
این دسترسی با تسهیل فیسبوک و بدون اطلاع کاربران صورت گرفته است.
"مارک زاکربرگ" مدیر عامل فیسبوک در روزهای گذشته بابت قصور شرکت تحت مدیریتش از مخاطبان این شبکه پرطرفدار اجتماعی عذرخواهی کرده و وعده تنظیم سازوکارهایی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در آینده را داده است.
این نخستین باری نیست که پای شبکه پرمخاطب فیسبوک به بحث‌های پرحاشیه انتخابات ریاست جمهوری 2016 باز می شود؛ این شبکه پیشتر نیز به قصور در انتشار اطلاعات گمراه کننده و حتی دروغ به نفع دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم شده است.
در روزهای گذشته موجی اعتراضی در آمریکا علیه شبکه فیسبوک به راه افتاده و بسیاری از کاربران این شبکه با پیوستن به هشتگ توییتری" حذف فیسبوک " با بستن صفحات فیسبوکی خود، به این موج اعتراضی پیوسته‌اند. همچنین برخی شرکت‌های بزرگ آگهی دهنده به فیسبوک نیز اعلام کردند قراردادهای آگهی خود را با این شبکه اجتماعی لغو کرده‌اند.
فیسبوک نزدیک به 2 میلیارد نفر عضو دارد و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در جهان محسوب می‌شود.

عصر ایران