به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۷

حقایقی جالب و خواندنی درباره ی همسر رهبر کره شمالی

ری سول جو نخستین بانوی اول در کره شمالی است که آرایش موهایش را شجاعانه تغییر داد و آن ها را کوتاه کرد.  این زن شجاع به جای سنجاق سینه های منقوش به تصاویر رهبران کره شمالی که استفاده از آن ها اجباری است، از گل سینه های زیبا و نفیس استفاده می کند.

در مورد زندگی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اطلاعات زیادی در دست نیست. به همین دلیل است که بانوی اول این کشور یعنی همسر کیم جونگ اون هم شخصیتی مرموز است. او به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود و نام او یعنی «ری سول جو» مانند همسران رهبران دیگر کشورهای دنیا در میان خبرها به چشم نمی خورد. علاوه بر این، سن دقیق او نامعلوم است. با این وجود، اطلاعاتی هر چند اندک اما جالب توجه در مورد زندگی این بانوی مرموز وجود دارد.

1- ری سول جو در خانواده ای تحصیل کرده متولد شد
او در شهر بندری «چونگ جین» متولد شد و پدر و مادر او پزشک و معلم بودند. تاریخ احتمالی تولد همسر کیم جونگ اون از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ بیان شده، به این ترتیب سن او در حدود ۲۸ تا ۳۳ سال است.

2- او در دوران جوانی، رهبری گروه تشویق کنندگان را بر عهده داشت
ری سول جو پیش از ازدواج با رهبر کره شمالی در بزرگ ترین دانشگاه کره شمالی یعنی «کیم ایل سونگ» در پیونگ یانگ پایتخت این کشور تحصیل کرد. در سال ۲۰۰۵ و در جریان مسابقات قهرمانی آسیا، او به عنوان یکی از اعضای گروه تشویق کنندگان هیئت ورزشی کره شمالی به کره جنوبی سفر کرد.


3- ری سول جو در گذشته به کار آوازخوانی مشغول بود
ری سول جو به خوانندگی علاقمند بود و پیش از آنکه همسر آینده اش برای اولین بار آوازخوانی او را در یک برنامه ببیند، در چین مدتی را به یادگیری آوازخوانی سپری کرده بود. 

4- او مادر سه فرزند است
طبق اخبار، ری سول جو و کیم جونگ اون دو دختر (حدوداً متولد سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳) و یک پسر (متولد سال ۲۰۱۷) دارند. طبق گزارش های سازمان جاسوسی کره جنوبی، به دنیا آمدن فرزند سوم برخلاف خواست ری سول جو بود اما از آنجایی که کره شمالی به یک جانشین نیاز دارد او مجبور به اطاعت از دستور بوده است.


5- همسر رهبر کره شمالی یک سنت شکن است
ری سول جو نخستین بانوی اول در کره شمالی است که آرایش موهایش را شجاعانه تغییر داد و آن ها را کوتاه کرد. پیش از آن، تمامی همسران رهبران کره شمالی موهای بلندی داشتند. علاوه بر این، او به برندهای مد غربی علاقه مند است. برای مثال، در میان لوازم او کیف هایی از برندهای شنل و دیور وجود دارد. این زن شجاع به جای سنجاق سینه های منقوش به تصاویر رهبران کره شمالی که استفاده از آن ها اجباری است، از گل سینه های زیبا و نفیس استفاده می کند.


6- او همسرش را متقاعد کرد آزادی بیشتری به زنان کره شمالی دهد
ری سول جو تلاش کرد علیرغم قدرت و سلطه گری همسرش، خوی خشن او را نرم کند. کیم جونگ اون به زنان کره شمالی اجازه داد شلوار، جین، جوراب شلواری مشکی و همینطور کفش های پاشنه بلند و لژدار بپوشند. علاوه بر این، او به زنان اجازه ی دوچرخه سواری را داد.

روزیاتو / تابناک