به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۷

حسین شریعتمداری در گفت‌و‌گو با فارس:

«جان بولتون گربه‌ای است که ادای پلنگ درمی‌آورد!»
جدیدترین تصویر از جان بولتون در کاخ سفید! (کاریکاتور: سایت کگل)


«حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص انتصاب «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بولتون در میان سیاستمداران آمریکائی قبل از آن که به تندروی و جنگ‌طلبی شهرت داشته باشد به "مترسک" معروف است، مترسکی که از سوی دولت آمریکا برای ترساندن حریف به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: جان بولتون در هر پست و مقامی که باشد، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های او ، اظهارنظر‌های تند و جنگ‌طلبانه علیه کشورهایی است که در مقابل آمریکا قرار گرفته‌اند ، روز سه‌شنبه هفته جاری ، روزنامه آمریکایی " لس آنجلس تایمز " به کنایه نوشت ؛ "بولتون تا کنون به هیچ کشوری سفر نکرده که قبلا خواستار بمباران آن نشده باشد" ! و جنگ‌طلبی ترامپ و جان بولتون را به تمسخر گرفته و آورده بود" این دو در حالی از جنگ حرف می‌زنند که حتی خدمت سربازی هم نکرده‌اند و از جنگ و تبعات آن چیزی نمی‌دانند ولی در مقابل آنها ، نظامیان برجسته‌ای نظیر ژنرال مک مستر و جیمز متیس که ژنرال‌های جنگ‌آزموده‌ای هستند تمایلی به تهدید نظامی ندارند ".
شریعتمداری ادامه داد: ترامپ که از پذیرش شروط سه‌گانه خود در برجام ناامید شده است با انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت کاخ سفید در پی ترساندن ایران از حمله نظامی و در نتیجه، تن‌دادن به شرایط مورد نظر آمریکاست و این انتخاب با هیاهوی پیرامونی آن نشان می‌دهد که چنته آمریکا در مقابله با ایران اسلامی خالی است و از این روی با انتخاب بولتون علیه کشورمان دست به عملیات روانی زده است.
وی اضافه کرد: حمایت پر سروصدای بولتون از منافقین نیز در همین چارچوب قابل تعریف است، زیرا سازمان منافقین در حال حاضر یک گروه تروریستی فروپاشیده است و تنها بخش قابل استفاده آن که در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی خریدار دارد، همان سابقه تروریستی و وطن‌فروشی این گروه است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در این خصوص توضیح داد که آمریکا از سابقه وطن‌فروشی و تروریستی منافقین که ترور ١٧هزار نفر از مردم ایران و نقش ابواب جمعی آنان برای ارتش صدام، بخشی از آن است به عنوان یک مترسک استفاده می‌کند وگرنه می‌داند که از این جرثومه های فساد غیر از مشتی تفاله چیزی باقی نمانده‌است.
شریعتمداری نتیجه گرفت که انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت کاخ سفید ، فقط یک عملیات روانی است و هیچ تغییر جدیدی در معادلات قبلی پدید نیآمده است و گفت: جان بولتون گربه‌ای است که ادای پلنگ را در می‌آورد.
خبرگزاری فارس